100 Her Ay Bunun sebebi Türk sanatkâr ve tefekkür adamının tam bir ori- jinalite buhranını çekmemiş olmasından, bütün taklit tesir ve nümunelerine düşman bir orijinal yaratma kâbusuna ermemiş olmasındandır. Beynelmilel kıymette bir sanat eseri meydana getirebilmek için yüzde yüz milli ve şahsi kalmak ve bunda mücerret bir kıymete ulaşmak mecburiyeti vardır. Bu mecbu- riyet tahakkuk ettiği ânda türkçe, ne kadar beynelmilel ıstılâh- lardan mahrum bir lisan da olsa miyop gözlü Avrupalı kendi kendisine hudutları aşar gelir ve yaptığımız cevheri arar, bu- lur, Bence Türk edebiyatının çektiği en büyük kriz sanatkâr- daki kumaş eksikliğinden ziyade fikir eksikliğindedir. Türk ce- miyetinin en büyük ihtiyacı Türk fikir adamınadır. Asırlardan- beridir bir Türk filozofu tanımıyoruz. Bizde niçin yetişmemiş- tir? Bu mesele üzerinde derinleşmek lâzımdır. Bu suali nefsi- mize sormamız, bunun nefsi muhasebesini yaparak bu eksikli gi süratle doldurmamız lâzımgelir. Sanatkâra düşen zaaf hisse- si de bu menbadan geliyor! HERAY