SEN ve BEN Yazan : İsmail Habib SEVÜG, ' Bugünkü Fransız şairlerinden Paul Geraldy'nin «Toi et moi» sı. Hafif olduğu için bazıları tarafından sevilmiyen, fakat yine hafif olduğu için olacak, kütle tarafından çok sevilen bir şair. Toi et moi'nın elimdeki nüshası 935 Nisan tarihini taşıyor ve o nüsha kitabın 531 inci tabıdır; bir buçuk yıldır kim bilir daha ne kadar basıldı! İçinde 32 şiir bulunan 143 sahifelik, sahiden şampanya köpüğü gibi hafif bir kitap. Gördüğü rağbet şüphesiz zamânı- mızın nabzına uygun oluşundadır. Harp sonu insanlarının mü- sikiden resme, tiyatrodan şiire kadar her sahada hafifliğe mey- lettiğini inkâr etmiyorlar. Fransız ruhu şiirde ibhamı bir bayrak gibi açan sembo- Jizmden bıkmış olacak. Bu günün Fransız liselerinde “okunan ve Colmar lisesi şefi Abry ile arkadaşları Janson lisesi profesö- rü Andic ve Paris akademisi müfettişlerinden Crongat tarafın- dan müşterek yazılan «Resimli Frarisız edebiyatı tarihi» na- mındaki 650 sahifelik kitapta «Bu günün şairleri» bahsinde sembolizmin şiire getirdiği iyilikler sayılmakla beraber sembo- lizm bir buhran gibi gösteriliyor ve aynen şu hüküm veriliyor: «Sembolizm Fransa gibi vuzuha âşık bir memlekette az devam etmeğe mecburdu.» (1) ; Fransız ruhu vuzuha madem ki bu kadar âşıktır, Paul Ge- raldy'yi de onun için sevmiş olacak, Toi et moi vazıh da değil, dibinin çakıl taşları görünen berrak bir değirmen arkı kadar ap aydın bir eser. Çok sade, fakat hiç de basit değil. Sadeyle ba- '.siti karıştırmamalı. Bir eser çok basit olur da sade olmaz ve bunun aksi de öyle. z isek e GR——«—«—«y—ğ—şŞş« M—— m —i - a (1) Histoire illuströe de la Litterature Francaise 7 nci tabı 5. 602.