kupa- amat- im et- arının ı yap- muga- şeyi ha iyi, plâna lünu- at ha- i gibi. buna- )ir şey i, MİS rüyeti 2 bed- in yü- affak mıya- atten darıma- banal stiyor bunun yanız- ildiği- le ar- ırlığı, ısında ında- ı kav- Edebiyat ve Sanat 57 galar epey sükünet bulmuştur. İlias'ı ibda edenin, evvelce iddia edildiği gibi bir sürü Rapsod'lar değil, tek bir dâhi yürek olduğu ekseriyet tarafından kabul edildikten sonra, bizzat yarım ilâhlar payesine yükselmiş olan o şahsiyetin ismr ister Ali ister Veli olsun. Bu sual bir ehemmiyeti haiz değildir. Omiros o destanları düzen adamdır. Başka isim bil- mediğimiz için - muhakkak bir isim lâzımsa - böylece kabul edelim. Zaten modern kritikte hâlen, eserin ruhuna daha iyi nüfuz etmeğe, ve adım başına rastladığımız muammalı te- ferruatı halletmeğe müteveccihtir. Eski Yunan indinde şiir, bir hayat elemanı, yaşama yolunda insana lâzım olan başlıca bir destekti. İnsanlara ışık veren güneş ilâhı Apollon'un ayni zamanda şiir ma- budu olması tesadüf olabilir mi, Apollon Delphi'deki ma- bedinde rüya tabir ederdi ve şiir ilâhı idi. Rüya tefsiri ile şa- irane faaliyetin ve dünyayı nurlandırmanın daima hedefe isabet ettiren nişancılığın hep ayni ilâhın fonksiyonları olması bizi derin derin düşündürse gerektir. Gerek Yunan san'atı, gerek 'esatir âlemi tam manasile anlaşılmış olmaktan henüz hayli uzaktır. Dr. Phil. S5. Erol