106 Her Ay Hırs ve ümit atılırsa geriye kalan vücut bir kan hokkası veya kan mengenesi (mudıykai hun) imiş! Tabii, öyledir. İnsanda hayat faaliyeti durunca, geriye bir ceset kalır, diye herkesin: “Salya yahut yalan kusan bir ağız,, “Zillet üstünde bir cilâyı gurur,, “Daima kirli, kirlenen bir el, Daima alçak, alçalan bir emel,, taşıması mı icap eder? Niçin? İnsan olduğu için mi, saray hazinesine baç ve ecnebi kapitaline haraç vere vere inliyen çalışkan Türk köy- lüsü “yalan kusan bir ağız,, taşısın ? Kutulâyemut geçinen fa- kir halkta ve esnafta “gurur cilâsı,, ne gezer! Hic yollarda, madenlerde, tezgâh başlarında dididen işçinin “kirli bir eli, var diye “alçaklığı,, na hükmedilebilir mi? Kimin evi sorulu- yor? Evet: 1 — Zillet üstünde bir cilâyi gurur,,: bir basamak yuka- rısına kuzu, bir basamak aşağısına kurt rolünü oynıyan ve gitgide züğürtleşerek tefeci bazirgânların meteliğine “rüt- bei balâ,, dan kurşun atan müflis asilzadelerin harcıdır. 2 — “Daima alçak, alçalan bir emel,,: İnkılâba baş vu- racağına, para mukabilinde şeref ve iktidar mevkii satın al- mak için salon cilvelerinden medet uman kodamanlara hâs- tır. 3 — “Salya yahut yalan kusan bir ağız,,: Devrin jur- nalcısı hafiyesinden, yılan sivil memurundan başka kimde bulunur? 4 — “Daima kirli, kirlenen bir el,,: Rüşvet ve irtikâp otlıyan memurun ta kendisi değil midir?