dayılık, hayatta yüzüne, alle yu- su, “milli n Cedide öğüt ver- “mânahnu cümle- ,, masta- olsa, Raif şairin kol yıkamağa ,, i cihanlar r birer ve ufuklara arı okşa- r de! Şair, Edebiyat ve Sanat | yk gence: “Unutma,, ki, diyor, “toprağın bir evlâdısın,,. “Lâkin sen, uçuruma düşmiyeyim dersen,, öyle boş (yı- kıcı) üzüntülere “kulağasma,,! Uçurum, yani istipdadın zın- danı senin neyine gerek. Başın bulutlara ereceğine ayakların suya değsin, En sonra beğenmiyecek ne var? Velev eskimiş dünyalar için bile olsa, sakın yıkıcılığa özenme, eğer: “Sen, uçuruma düşmiyeyim dersen,,. Şu kara dünyada bir kuru yuvacık yapabilirsen, ne mut- lu sana.. Elhasıl, Edebiyatı Cedidenin gençlere vasiyeti şudur: Köhne mazi ile, görenekle, istipdatla olan münasebetlerinde statüko' yu muhafaza et: Bakisi dürügü binihayet! C. Erkek Edebiyatı Cedide erkeği, genc ve ihtiyar dışında ve şüp- hesiz kadından bam başka bir insandır. Yalnız uzvi bakım- dan değil, asıl ve en ziyade içtimai bakımdan kadınla tam zıt bir kutup teşkil eder. Bu itibarla, kadın faslında bulaca- gımız her karakterin aksi, Cedide erkeğine has bir vasıf ola- caktır. Dolayısile, erkeğin üzerinde çok durmıyacağız. Edebiyatı Cedide erkeğini en kanlı ve canlı şekilde anla- tan Ahmet Hikmetin “Hasbıhal,, idir. Fakat dikkat edilmeli; Hasbihaide tasvirler mutlak erkekten bahseder. Halbuki o devre ve edebiyatı Cedide makulelerine has erkeğin murad olunduğu meydandadır. 1— ÖOdevirde erkekler : “Sinir illetinin en birin- ci sebepleri!,, Ve atmacanın güvercine saldırdığı gibi kadın lara saldıran, “kibirli, inatçı, hodbin, hırçın, mütelevvin mah- lüklar,,.. dır. 2— Erkeklerin sosyaldurumu “Cihanda her şey, her bir şey erkekler içindir. Kanunlar, imtiyazlar, şan, şeref, serbesti, kuvvet, bütün hukuku insaniye onlara aittir.,, Tekrardan çekinmiyelim: Cedideciler kendi cihanları- nm aynasında kendi endamlarını seyrediyorlar. Yoksa, elbet,