yarak yalnız sermayesin! kullananların) savini de tebriye ediyor. Onların ğ._—,ı de «ruhi, fikri, ahlâki, hizmetler ve yahut meselâ teşkilâlçılık hix meti» şeklinde sıralanıyor. Hattâ Faşisl nazariyecisi OİK. Spann'a göre: *En aşağı ve en kıymetsis hizmat, istinsal ile bilâvasıta alüküdar olan hiz- mettir. En yüksek ve an kıymetli hizmet te, istihşalüörtn mümkür a duğu kadar tecetrüt etmis, uzaklaşmış olan hizmetlir, Meselâ yüksek serme- yenin hizmeti bütün hizmetlerin en değerlisidir.> Bunun icindir ki, Spann'a göre: pesmele sinifi kapitaliam Larafinden istismer olunmuyor. Bilâkis, kaplta | listin yüksek icat veyn idare kudretini parasız istismar edip duruyor,» «Bosyalis; telâzki yalancdı. Bu telükki kapilalizmi, fakir proletaryayı İstle- maür etmekle meşgul olan sermayedarlar rajimi şeklinde tasvir ediyordu Bunlar saçmadır. Muasir kepitalistler sanayi kapitanleridir. Büyük tezki- lâtçlardır. Bunlar büyük iktisadi ve vatani mes'nliyetler Guyan insanlar- dır. Binlerce, yüz binlerce İmsanın tali, yevmiyesi ve refahi bu insanlara ' bağlıdır.» Müussolini'nin Senatodaki bir nutkundan- Hulâsa, tarihte, tâ ilk burjuva ideolotlarının, feodalizm ve arlistokrasi ANn- anelerine karşı mücadelesi başlarıgıcındanberi, bülün içtimat hak vo siyaset mücadelelerinin temell olan «say» mefhumu, yeni Faşiym ide- olojisinde de kendisine göre iİlk safı İşgal ediyor. Ve burada bilhassa, Marksizmin say nazariyesine karşı konuluyor. Çünkü Faşizmin «geşitli hirmet» mefhumu, hittabi evvelâ «miülkiyeti şul- sivesyi müdafaa ediyor. Çünkü Hitleet göre, Faşizmin «llizmet Nazariye- si», her şeyden evvel mülkiyeti şahsiyenin en iyi bir surctte etaslaşmusını temin eder: «Mülkiyeti şahslyen!n bü& kayl ve şart doğru, sarurl Ve mMmantıki oldu- ğunu göstermek lâzımdır. Mülkiyeti şahsiye ancak insanların hizmet'- imin, manen ye ahlâken muhtelir olduğenu kabul cünekla tehriye edi- lebilir. Madem ki hizmetler mubteliltir. O halde bu hizmetlerin neticeler: de muhtelittir. Eğer hizmetlerin net!celeri muhtelifse, o halde bu netice- lert hizmetlerle mütenaşiben taksim ve idare stmenin doğruluğunu €Ca kabul e$mek iâzımdir.» Faşist Emperyalizmi : Faşizmde, (bilhassa Mitler'de) mlllet içinde fertlerin külle karşı hizmeti ve hizmetlerin de muhtelit olusu fikri, milletin yalnız icinde kalmıyor. âv- ni zamanda, bu garip prensip, milletlerin diğer milletlerle olan münase- betine de teşmil olunuyor, Hitlere göre, yalnız millet dahilindeki fertler arasında değli, milletle- ve Mmemleketler arasında da bir hİzmel baksimi vardır. Ve be taksim, bazı milletlere yüksek ve bazı milletlere de aşağı hismetleri bir nevi tabii- -Hiller- 12