sumi menfaati» fikrine müncer aluyor. Şu halde millet bütün bir uzvi- yat, ve bu uzviyette bütün faaliyetlerin gâyesi milletin umumi menfaati olunca, tablatile iktisadi faaliyet artık, milletin bütün bünyesini ve taliini tayin eden bir âmil olmaktan cıkıyor. Milli uzyiyelin birbirini tamamlı- yan fanliyetlerinden birisi oluyor. Ru iübarla küllün içinde birbirini tamamlıyan faaliyetler olduğu gibi, ba fanliyetler içinde de her şahsın yami bu küllün avrı avrı hulkularını teşkil eden unsu rlarım o külle karşı bir «hizmel-Leistungu leri vardır. (11. Alman Fasizminde ifadesini ve kemeulini bulan bu «hizmets nazariyesi, Faşizmde iklisadi kıymet, say, İstismar, milletlerin milletlerle münüsebe- ti ve saire gibi bülün iktisadi ve siyasi mefhumlurin tavininde âmil olur. Alman Paşizminde Hizmet mefhumunun evvelâ iki kategorisi vardır: H Çrıııi)'ı:t içinde her vatandaşın kulle karşı bir hizmeti vardır. n —. Cemiyet içinde hizmetler çeşitlidir ve derece derecedir. #Küllün içinde her şahsın bu külle karşı bir hizmetl vardır. Fukut bu hiz- metler muhteliftir. Dir iktisat rehberinin (yani bir sermaye sahibinin) hizmeti bir basit işçinin fizik sa, ile bir olamaz.» -EBillerin Düzeldorf nutkundan 1922 <Hakiki hizmet, dâhllerin, güzidelerin, teşkilâtçıların hizmetidir. Asıl kıy- meti )ıxı;;;İın bunlardır. Beşer kültürü denilen şey, dühilerin, güzidelerin yarallıklarını basit insun sayinin realize (havala ve maddeye tatbik) et- mesinden ibnrettir.z -Hitler- $u hulde Faşizinde: 1 — Kıymetin yaratılması, 2 — Riymetin realist tdilmesi. vurdır. Çünkü bu nazariyeye göre «hizmet» bir ssuy» değil csayin cevherin şek- linde tasavvur olunuyor. Binaenaleyh #sayn ulmıyan bir şey ehizmete o- labilir, " n : *Biz İnsanların sayine değil, onların cemiyetteki selerber edilmiz iş biz- mefblerine gore lakdir edilmesini 1istiyoruz.m -Grepur Strasser- Binaenaleyh bu seferberlikte fizik say yapmasalar hile bir veri olanlar bizmet görürler demek oluyor. Çünkü kıymeti, dâhiler, guzideler, teşkilâlçılar yaratıyor. Asıl kıymet bun- ların sayidir. Binaenaleyhl bütün kıymaetler ve nimetler, gerek iktisat, ge- rek siyasette dühilere, zekilere, gülzidelere, teşkilâtçılara nittir. Bu telükkinin ilk neticesi, Marksizmde ve ümümiyetle klâsik iktisıttaki xkay kıymetis nazariyesini (2) ve sayin kıymeti mefhumunu orltladan kal- dırmak oluyaor. Say erbabımdan olmuyan gınıfların Üneselâ Ti'len çalışmı- (1) Bu nazariyenin bilkassa, Alman Faşist nazariyecilerinden Ott Hpann'du en vazik sutrette şeklilleştirilmiş olduğu anlaşılıyor. ©! Çünkü bu nazariyoye göre hakiki kıymeti yaratan ancak mürtahsilip sayldir. H