maddiyetçilik kelimeleri Hüseyin Cahit Keyi de © nesle mensup bütün di- ğer muarızlarımız gibi ayni çıkmazı sürüklüyur, Öyle ya, mademki Kad- ro tarihin müteryalist telâkkisine taraftardır, o halde neye komünist olmasın! Ondan sunrası malüm; Hüseyin Cahit Bey de tiıpkı kendi nes- line mensup diğer muarıslarımız gibi Kadroya karşı milli hâkimiyeti müdafan ediyor, ptoletarya diktatorasmın alevhinde bulunuyor, İerdin hakkı; hürriyot mefbumu, hulâsa her zaman her müuarmrumuızın Tâf olsun kolaylık elsun diye sapıyerdiği harcıâğlem ithum yeya Lelmih yollarına kendini kapıp koyveriyor, Fakat nmarızımızın hu bizlm olmıyan, bize ait olmıyan ve bizimle alâkası bulunmıyan şeylerle bideri itham ebmek yollu rına sapması İle beraber, iki tarafın ayni zemin üstünde karşılaşmak İm- kânı tablatile bitiyor. Bu defada büyle olmuştar, her zamşan olduğu gibl. Biz tarihi maddiyeliçiliği hiç bir «aman meselü Türk İnkılibi. hakkındu huzir bir hukum gibi almadık, fakat Müseyin Cahit Beyin mecranasında Türk inkılâbı du, siyaseti ve fikri bizzat kendi memleketinde bile iflâs etaniş ye oradan çıkarilmış hir İtalyanın, <(Pr. Nitti'nin) kalemile anla- tılır. Filhakika «Fikir Hareketleri» muavyen bir içlimaf mektebi temsil ve mü- dafan etmediği ve bültün cehdi Avrupnın fikri sermayesinden miülmklün olduğu kadar Yuzlu mikturmmı Mmemleketimize nakletmek olduğunu süöyler. Filhukika Ayrupanın metodunu teknik bakımından fikir ve ilim malzeme- xine muhlucız, Fakat şu da aşiküâr ki, inkılâp içinde bir Türkiyenin yolunu aydımnlatmak veya genç nesline sermaye olmak icin bir Fr. Nitti'nin veya bir Cormate Sforza'nın verebileceği hiç bir şey yoktur. Binaetaleyh eFikir Harekellerisnin muayyen bir içtimal mesleği müdafaa elmediri iddiası da bittabi şayanı kabul değildir. Çünkü Hüsevin Cahit Bey de hallâ ltercüme ictin intihap olunan sahsiyetler de, telâkkileri birbirinin ayni olan ve ayni Içtimal mesleği temsil eden ayvni cinsten şahsiyetlerdir. Bu içtima! mosleğe siyaset snhausmda kısaca liberal demokrasi ve iktisadi sahada liberalizm derler ki her ikisi de yeni Türkiyehin gerek fırka pren- sipleri, gerek devlet telâkkileri bakımından merduttur. Acaba «Fikir Ha- reketlerir yeni Türkiyeve, yeni Türkiyenin reüm ve devlel telükkileri icin daha uygun hiç bir fikri mülzeme nakledemer: mi* İşmi Fikir Hareketleri olan bir mecmuanın, fikirlerin en hareketli devri olan bir inkılâp safha- sında bir memlekel, gençliğine verebileceği sey ancak eklektizm, vabut daha doğrusu yulruz mesleksislik ve hedefsislik mi olmalıdır” gün yasa mar, yılin bolle sacak yattı mek dura müz, Bunı kimi atma teyer halir SÖYLE oluşu Bu T naBin mMurN dalim mMmekt inkıl,