Güçlü olsa güreşem; Huk Taalâü inayet eylese; İlç eanavarı öldürsem; Güzeller serveri, surı donla Belcan batamu alsamı, Atam, anam eyine dönsem., Hey kırk eşim, kırk yaldaşım! Kırkınuza kurban ölsün menim başım! Diye söylerdi. Bunlar bu sozde iken meğer hânım Teküra haber vardı: Oğuzdan Kan. duralı derler bir viğit var imiş, kızın dileyügeliyürür (28) dediler, Kâüâfirler yedi ağfaç (29) yer karşı geldiler: — Niye geldiniz, yiğit, dixil (80) dediler. — Verişmeğe, ulışmağa geldik. dediler. İzzet, hürmet eylediler. Ak çadır dikliler, Ala kalı /S1) döşediler, Ağça ka- yanu kırdılar. Yedi yıllık saran içirdiler. Aluben bunları Teküra getir- diler. 'Tekür taht üzerinde oturmuştu, Yavuz küfir için giyinmişli. Yedi kat mey- danı dolandı, geldi. Meğer kız meydanda bir köşk yaptırmış idi. Cemii yanında olan kızlar al giymişlerdi. Kendi surı giymişidi. Yukarıdan temaşı ederdi, Kanduralı geldi. Kara şapkalı Teküra selâm verdi. Tekür aleyk (32) aldı, Ala kulı döşediler. Oturdu. 'Tekür eyder: — Yiğit, ne yerden gelirsin? Kanduralı yerinden durageldi. Apul apul yürüdü. Ak alnını açtı. Ak bilek- lerinli sığudı. Eylli kim: L2ö) Şurada üç filin birleşin bir tek mürekkep İlil vapmasına dizzat Eİ- meli: dileyügliyürür fillinde s«dileyarek gelmek üzere yürür; fikri ne toplu arada bir şive Ce iHade edikmiş! Bu dileyü çekli eski bir atıf sıygası- ge -eskiden hir yardımaı fill olan- «yorümek - yormaka tan mu Zari sıygasıdır. Başka füllerle birleşe birleşe hâl lühükası olen «yars a dün- müştür. (29) Ağaç burada bir mesafe ölçüsüdür. Yol üzerinde şehre varırken nişan Ribi konmuş ağaçlardan her ikisinin arası bir ölçü tutulmuştur. Şehirden yedi ağaç mesateye kadar varıp karşllıamuk bir saygı eszeridir. (80)| Dixül, göyliyiver, haydi söyle demektir. Emir sıygalarına bu gil getiri- lerek tacil vye israr manaları fade olunur. (81) Ala şimdiki a? (kırmızı) sözsünün eski şeklidir. Kalı halıdır. Al Halı döü- şemek, ak çadır dikmek, ağçe koyunu kırmak (vani beyaz beyaz köyün- ları kesip ziyafet, yermek), yedi yıllık kırmızı şarap içirmek (görülüyor ki şürabın haramlığı fikri bu mankıpelerde hiç yor Lulmumuşlur) hep saygi esbrleridir, (927 Aleyk almak, selâmına mukabele etmek vyerindadir. Aleykesselâm. ve Aleykümüsselâm yolundaki arap lerkipleri Türk Ozanı ağzında ne güfel kısalmış: Sadece bir aleykalmak oluyermiş! DÜU