ayrı seçebilir. Fakat bu seziş, bu fertlerden her birinin bir ŞEF olması için kâfi değildir. ŞEF, yalnız sezen değil, bu sezisler'i kendi iradesinde merkezlestiren adamdır. ŞEF, herzaman müta- addidir. Fakat onun bu tanddisi, kendi ruhımun ihtilâlci hamle- lerini başka ruhlara sindirmek ve aşılamak hududunda tevakkuf edemez. Fazla olarak, bu asılanmız va tesir altına alınmış ruhları, sezilen hedellere doğru istikametlendirmek ve birer hareket ha- line setirmek de lâzımdır. SEF'te bu suretle mülli sezis, milli enerji ve millt haraket kabili- yeti sentelize olur. Hareket, hütün cemiyet mikyasında genişler ve «emilli» vasfını alır. GAZİ, Milli Mücadele'nin SEF'idir. Cünkü bu rmücadeleyi, hem sezmis, hem sirayetlendirmis, hem merkezlendirmis, hem de onu MİLLET ÖLÇÜSÜ'nü vermistir. Bu mücadelenin daha ilk adımında, Erzurım'daki İngiliz nöbat- çilerinin elinden cephane kaçırmak için bir takım haysiyet kırıcı kombinezonlara girişcn, bütün idrak ufkunu Erzrum — topralda- rının vaylaları ila hansedin «Aman! Mücadele etrafa tasmasın! ÂAman! Siyas'a varmıyalım! Kızılırmağ'ı aşmıyalım!» «Aman FPstanbul'daki Meclisi Milli'ye herşeyi bırakıp mukadderata tevdii nefs edelim!» diyen, herzaman sürüklenen ve herzaman arka- dan koşan bir Kâzım Karabekir Ps. da, milli irade, hiç bir xzuman merkezleşmemiş, fakat herzaman parcalanmıstır. Ancak ayda bir cıkan bir mecmua olduğu icin, Fırka matbuatı ile Karabekir Ps. arasındaki münakaşaya karışmamış alan KADRO, İnkılâbımızın sistemli ve maksada uyğun iyzahı işini, daima aynı ehemmivetle işaret ve müdafaa etmistir. Filhakika. sistemli ve maksada uygun bir iyzaha tâbi tutulmıyan bir Milli İnkılâbın, birgün ya bir demnmop, ya bir kozmopolit, ya bir menfi ruhlu macera adamı elinde hüviyetini değiştirmesi ihtimali, her zaman varittir. Eğer meydanda Büyük Nutuk olmasa idi, a za- man bu ihtimali, hattâ artık bizi saran kati bir tehlike gibi iylân etmekte ve bütün İnkılâp neslini, Milli İnkılâbımızın mahiyet ve asaletini müdafaaya davet etmekte, birân tereddüt etmezdik ÇU Te Eca R n (1i Bir İnkılâbı tyaah işi, bittabi hor sevden evvel bir medof ve İir prentipler sis- toyu İiştdir. Diz İnkdüp BWizesi ile bir İm lâp Enstütüsü, bizde de simdi bu işin derhal bir baslangıcı olabilir. İnkılâbın prexsipler sistemi üzstündek> rikirlerini çi n ! * Te SAA Kü dalma İyzaha çalışaı KADRO, önuk teknik teşekküllerinden olan İnkaüğp Mü- eti ile İstul Hilsi üslündeki leri Yesi ile İakdâp Bastitilsii Üslündeki d üşümçelerini, ileride bildirecektir. 8