Üstisadi Devletçiliğin son faslı aMillet iktisat rejiminde para mes- elesin ne lahsis olunmustur. Filhakika kitapta verilen nazari ve şemalik tahlillerden sonra millet, iktisadı. kuruluşunun seyyal unsuru olarak paranın ele alımnması lâzımdır. Çünkü para tezi o!- mayan bir milli kuruluş davası, ancak havada kalmaya mahküm- dur. Fakat paranın telâkkisi bahsı ve inkılâpçı bir para tezi bizim Ah- met Hamdi Beyle uzun sifahi münakaşalarımızı davet eden pürüz- lü bir mevzudur. Ve iktisadi devletçiliğin diğer sahalarında ara- mızda tesbit edebildifimiz hüküm mutabakatları bu para tezi üstünde derhal parcalanıyor. Ve evvelâ bir metot ihtilâfı icinde kaybolan fikir birliği daha sonra hükümler ve neticelerde de ta- mamilc ayrı ve hattâ birbirine aykırı noktalara varıyor. Bunun için, Kadro, Ahmet Hadi Beyin para tezini diğer bir yazıda ayrı ve huşust bit tenkide mevzu kılacaktır. İktisadi Devletçilik'in ikinci cildini inkılâp kütüphanesine toplu, olgıtn ve cesaretli bir fkir hediyesi seklinde veren Ahmet Hanıdi Beyden üçüncü cildi de hergün artan bir ümit ve emniyetle iste- mek ve beklemek hakkımızdır. Genç arkadaşımızı gönülden tebrik ve onun güzel ve kıymetli eserini bütün okuyucularımıza tavsiye ederiz.