tabii bir csas olduğunu anladıklan sonra, maddenin alt tarafını tekrar okuyalım: «Mümkün olduğu kada az zaman içinde milleti refaha ve mem- leketi mamuriyete iriştirmek için, milletin umumi ve yüksek men- faatlerinin icabettirdiği - bilhassa iktişat sahasında - Devleti filen alâkadar etmek..» Mümkhün oldağu kadar az zaman içinde milleli refaha ve memle keti mamuriyete iriştirmek... Bu cümlede bizlürn bir inkilâpçı ruhun nabzı atıyor. Liberalizmde esas olan fedrici tekâmülü reddeden ve siyaselinin temposunu, milletin refaha ve memleketin mamuriyete olan iş- tiyakının bhizile ölçen bu hamleci zihniyeti, basit bir müdahaleci likle sulandırmak istemcek, irlicadan başka bir şey ile tavsif oluna bilir mi? Mületin umumi ve yüksek menfaatlerinin icabettirdiği — bilhassa iktisadi sahada— Devleti filen alâkadar etmek... Bu cümlede, Türk Devletciliğinin hiç bir sınıf menfaati gözetme- deri, milleti yekpare bir varlık olurak telâkki edisi avaz avaz hay- kırırken hâlâ, yeni Türk Devletini hususft tegtebbüs erhabının menfaatlerini diğer zümrelerin aleyhine olarak koruyan bir Av” rupalı burjuva devleti derkesine indirmek, inkılâbımızın asliye tine ve istiklâline karşı bir lâubalilik teşkil atmaez mi? «Bilhassa iktisadi sahuda Devleti filen alâkadar etmek» dedik- ten sonra, artık Devlet sanayi yapamaz, Devlelt ziraat yapamaz, Devlet ticaret yapamaz diye, Devletin yapıcılık ve idarecilik ka hiliyetine karşı şüphe ve amniyetsizlik uyandırmak, fırka progra- mına ve iunkılâba sadakatin bir ifadesi olarak ilân olunabilir mi? Okuyucularımız! Açık bir irtica hareketi karşısında bulunduğumuzun her halds farkındasınızdır. Saflar, artık kaskin cizgilerle ayrılmalı: inkılâbımızın prensiplerine sadık hakiki Türk Devletçileri bir yana, ihtibasa uğramış Gberaller öbür yana!!. GATEET LK AD