sını! davalarını, sınıfların teşekkülünü peşirlen önlemekle, red- deden Türk milleti, bu hareketile ileri bir sosyal nizamın temel- lerini attı. © Siyasi ve iktisadi cüzü tam olmanın fikri istiklâle bağlı olduğu- nu bilen Türk milleti, hem kendi ve hem de dünya tarihini hem kendi ve hem de dünya iktisadiyalını müstakil bir görüşle tetkik ve teduin etmek yoluna giderek « ilmi görüşte isliklâl » ve « ilmi görüşteki her türlü tağşişleri teşhir » kaidesini tatbik etti. Bunu yapmakla Türk milleti, Türk ilminin temellerini atmış oldu. Mürekkepleştlikçe derinleşen Türk inkılâbı, düşünce ve hareket arasındaki vahdeti, gün geçtikçe daha fazla tesis eylemektedir. Ve yapı arsasının henüz tozlu topraklı havası, hem gürültülü ve hem de hoyrat faaliyetleri arasında, Türk milletinin yapısı, or do- kuzuncu asrın hatalı ve yanlış hesaplı plânlarına göre değil, yir- minci asrın şuurumuza akseden kaidelerine göre genç ve zinde yükselmekledir. Bunun böyle olduğunu görmiyenler olabilir. Bunları ayıplamak bile fuzeli bir zahmetlir. Bunlar, mürekkepleştikçe derinleşen in- kılâbımızın heyecan ve inanç havasında dama bir yabancı ve işe yaryamaz unsur gibi kırıntı ve köpük halinde, yaratılmakta olan millet maddesinin dışına atılacaklardır. Çünkü bunlar, brrakmak- ta ve kendisinden uzaklaşmakta olduğumuz cemiyetin dahi tortu- suna ait unsurlardır. & İnkılâp, yürüyor.