KADRO. Türkiye, bir inlalâp içindedir. Bu tokilâp durmadı. Bu eketler, şabit olduğumuz müazzam — kıyam manzaraları, onun yallız bir satnasıdır. Bir ihtilâl zeçirdik. İhılat, İnkılâbın kadar geçirdiğimiz geyesi değil, vasıtasıdır. Bo İhtilâl xafbasında dursavdık inkılâbırniz akim kalı Dalo İ ki o, genişliyor, derinleşiror. O henüz son sözünü söylemiş, son cserini vermi!ş değildir. e cdilimiş bir zemin üstünde yarınki türk cemiycünin, kendine has uygun — Dinası kurulabilmek — için, inkıldbunız, derinleşme ve genişleme islikametindedir İnkılâp bitaraf bir nizam İ olsunlar veya olmasınlar, ona intibak etmeler lstzımdır. lukılâp, ona taraltar Ünun içinde — yaşayanların, larafcar elerine, taraftit olmuyanların İzadelerinin, kayıtsız ve şartsız, alanların bağlanınası âcmektir İnkılâbın İrade ve mentfaati, inkılabı du) bir ayangarrlımn, azlık İ Bu xadro, inkılfbın şeniye izah edildikçe şeküleşen ve nazariyeleşen prensipleri kendine şuuar cdinir, İnkilâbin « eyveci, Bu prensaiplerin ve anların ifadesi olan inkılâp ahlâk ve Gisiplininin, Heri neslin, sehir halkının ve köylünün dimağına İnmesi ve yerleşmesi demekrir. 'Türkive bir inkıl$p içindedir. Bu inkılâp kendine prensip ve amu ve fikti gnsurlara — maliktir. ve vürüten azlık, fukal zuurlu nun iredesinde den çıkanılar ve Onün — seyrine uygun bir Şekilde olunur. ileri bir KAD scinleşmesi demek, her Şeyü ronulh dimuatırdarn genç lara şuur olübilecek bütün na pazari ve fiksi unsur'ar İnkılâba İDEK )LOJL ola bir iyat sistemi içinde terkip ve redyin edilmiş değildir. Gerek milli mahiyetl gerek beynel milcl şümul ve tesirleri itibarile, cerihin en manalı hareketlerirden biri ulan Ünde mündemiç bu ileri fikit ve prensip unsu nı, şimdi inkılâbın. sevri için icaplarını uygun bir şekilde izah iş', h 'Türk inkılâp münevvi veflisidir. İnlalâbımızim, her bi avrı aymı kiymetiar Ve örijinal — olan fikir ve nazariye unşurları birer hirer izah edi'diğçe, bu esaslar İnkılâp nesli için ihkılâpçı tp böyle doğacaktır. rsA Olsun, karal inkılabımızın, düşen vazifelerin &en acil ve en krltervumlar olacak. yeni ve sta Bu Üp hez nerede, her ne şerll alunda lğ sahasında, avni hadiseyi ayni kriteryumlara vuracak, ayni ülçülerle düşünecek, ayni netlcelere valacak, ve İaktlübin kendine hss CIİDAN TELÂKKİ TARZI büöyle vücüt bulacaktır. Hülâsa; Cihanın bin bit çeşit hadisata gebç olan bugünkü cerurengiz gidişi içinde, muk ni kendi intilabının. mukadderamna bapğlayazı ankılüp nezlimizin muhtaç olduğu inkılüp şevkinl her zamatı uyanış turmak ve fakılâbımızın Hir bakışta idrakimizi Gdurdulür. gibi görünen cuşkun v mürekkep ceteyanına dalme hakim kalabilesek için, onun prensiplerini hndudu muayyan — kriteryumlar şeklinde . bilmeye, benimsemeye ve beninisetmiye mecburuz KADRO, RUNUN İÇİN ÇIKIYOR,