dur. Milli Türk Inkılâbını milli bünyenin sosyal ve ekonomik şartlarına göre bir kül halinde urlaya koyan ve inkılâbın gele cek senclere şamil ileri hareket- lerini an tam manasiyle <milli; olarak vasıflandıran Şevkel Sü reyya, ayni zamanda inkılâbı - mızın harpsonu dünyasında tem- Ril ettiği büyük ve cihanşümul fikri; Iç ve dışta, iç ve dıştan gelen her Hürlü istismarlara karşı müsta - kil millet fikrini, milli kurtulu; hareketini; Harpsonu dünyasının muztarip milleteri için ideolaji olabilecek bir fikir sistemi halinde ve mu vaffakıyetle ifade etmişlir. slnkılâp va Kadro» da millet, devlet, camiyet, sarmaye, san'at her şey *milli> dir, Türk inlılâbınm bir sınıf dikta- torasını temsil eden kommünizm- den, sınıflar arasında ve sınıfla- yın hayaliyeti lehina bir muva zene temsil eden Faşizm'den ve nihayet cihan mikyasında sınıf - lar, zümreler, tezatlar nizamı ©o lan liberalizm'den ayrılan vaefı bu; onun milliliğidir. Samimiyetle itiraf etmek Tâzım dır ki; Türk inlulbını milli ve beynelmilel mikyasta bu kadar millileştiren, inkılâbımızın harp- sonu dünyasında temsil ettiği <«müstakil millet» fikrine bu ka- dar bağlanan Şevket Süreyya gi- bi, kalp ve hislerini memleket hudutları haricinde bu fikrin ce- reyanlarına karşı kapayan ve yalnız kendi. benliğine, kendi milletinin hareketine İnanan; Ve inkılâbı için; «Biz inanıyoruz ki; Türk inkı lâbı kendi ideolojisini tedoin ede- cek ve Türk cemiyetinin âlemi te- tâkki tarzı hiç bir içtimai telâakki sistemi karşısında, zayıtf, elveriş- tiz ve müçtenip kalmıyacaktiır » diyabilen bahtiyar güzidelerimiz pek azdır, Bütün vuzuh ve sarahatlerine rağmen biz; «İnkılâp ve Kadro:» da orlaya konan bütün fikirle rimn, bilkassa millet, devlet, mil - li sermaye, milli sanayi bahiz - lerinin bundan sonra münaka - şasız kalacağını, bilhassa bu ba hislerdeki ana fikirlerle tezat ha- linde inkişaf eden bazı scrmayu teşehbüslerinin karsı karşıya gel- miycceğini iddia etmek istemiya- ruz. Bilakis hükümetin son kararla - rından sonra gündelik gazete sayfalarında yer alan bazı neşri- yattan mülhem olarak izhar etti- ğimiz bu kanaat bizca; Inkılâbın onuncu senesinde inkı lâbiın ön, yan veya arka safların- da yer tutan insanların mevkiini; ve Türkiyede <milli birlik» diye çerçevelemek istediğimiz <inkı lâp birliğis nin 'hacmini tayin et- mek noktai nazarından ayni za - manda çok faydalı alacaktır. SŞavket inkılâbın ancak; <İrade ve menfaati inkılâbı du - yan ve yürüten azlık, fakat şu - urlu bir avangardın azlık, fahat ileri ve disiplinli bir. kadronun iradesinde, Temsil edileceğine; — ve inkılap menfaatlerinin ancak inkılap he- yecanı; edçinde yetişecek disiplinli, ken- dinden emin ve hâdisata nüfuz 45