İnkılâp ve Kadro B oeylai 982 tatihli Hakimiyeli Milliye gazelesinden Şevket Silreyyar bir senedenbe- ri memleket güzideleri arasında münakasa edilen «İnlilâp ve Kadrosyu «Kadroa: neşriyatının birinci sayısı olarak neşretti. s#İnkılâp ve Kadros» nun bir ki. tap halinde inlişarını inkılabımız icin bir kazanç telâkki etmekte tereddüt etmiyorum. Türk inkılâbı <İnkılap ve Kadro: da millt bir çerçeve içinc alın- mıştır. Şevkat Süreyya bu inkılâ. hi ile Türk inkılâbını her saha- da milltleştirmiş, onu eski ve ye- ni dünyanın muhtelif merkezle- rinde yer alan fikir cereyanla- yından ayrı ve inkılâbın bizzat temsil attiği fikirlere göre bir kül halinde ortaya koymustur. İnkı. lâbımıza bu asliyetini vermek için Şovket'in ve arkadaşlarının bir senedenberi yaptıkları — neşriya- tın İeh ve aleyhinde bir çok söz- Jer aöylendi. Neşriyat muğlak, müphem, vuzuhsuz telâkki edil. di. Hattâ bunlardan bazıları harpsonu dünyasındaki aykırı fi- kir cereyanlariyle alâkadar gü- rülerek zararlı telâkki edildi. Hakikat Şevket; ne Paris'in, ne Maskova'nın, ne Roma'nın, ne de 4H Berlin'in hayranı idi. Onun inan- dığı bir tek fikir, Türk inkılabı; ve beğendiği bir tek hareket, 'Türk milli kurtulus hareketi idi. Sevket, inkılâbımız için; «Türk inhılâbı, ne başka memlehetlerde ihtilâf namı verilen şekilde idari bir tezebzüp, ne de inkılâp yap- makhk iktidarlarından mahrum memlehetlerde manası mübale- galandırıları cinsten pasil bir Te- formduar.: sİnkılâbımız kendine prensip Ve onu yaşatacaklara — şuur olabile- cek bütün nazari vel fikri unsur. tara maliktir.» Dar ve Milli Türk inkılâbını; #Harp sonunda meydan alan ve Osmanlı Türkhiyesinin tarumar e- dilmiş enkauzı — üstüne kurulan genç, müstahil Türkiyede en kua rahterislik misalini bulan emilli kurtula$: hareketini ayrı zaman' da bir :Otarşi> Olarak anlatır. Bu anlatışta in - kılâbımızın aldığı iktısadi mana: «Şimdiye khadar bir tabiiyet al tında yaşıyan müstemleke ve yarı müstemlekelerle zirai emtia müs” tahsili memleketlerin bu sartlar- dan kurtuluşu,