.*rı Paşa'yı, Türk ordusunun en seçme cüzglerinden birini parçalanmış bir dey naaşi gibi düşmanın ve düşman tabiatin eline terk edip Sultan Hani min aguşuna koşarken görenler ve Süyeyş kanalı dönüşü ferdasında Ce mal Paşa'nın, bir Asyah büklimder hüşmetile Avmmpa seynhistine çıktığını işitenler, valmz Osmanlı imparalorlu- günün atisinden "cğil. yalnız harbin neticesinden değil, vacandan, milleteeti bilcün isilix, _o:r_ıl.'k ve Tuziler pren- siplerinden ümitlerini kesmişlerdi. (7»3'_»'3 dağı nn — bazı verlerindekl si- nizim, iste, bu ümitsizlikren, bu alılâ ki füturdan geliynr. Eğer, bn eserde İirik unsur, kritik pnsura Zallp gelmiş Dulunsaydı, Vuz- ser İlc - Falih Rıfki arasındaki bürün tezetlara rafimen, (Bir itirafları) ni hatıtlamak kabil olacaktı o noclin eslütlarıyız ki, romantik n dediği gibi “ eskimiş bir dünvaya çak erken gelmiş, bulunu yordak. Bugünkü cemiyet müesseselerinin Dile koruluşunu kAN derecede plânli ve nizamlı bulmayacak kedar — madera telâkkilerin önünde — çürüven Valin Rifki'nın, baştan haşe Teci hir kul tan ibaret Ozmanlı imparatorluğunun içinde ve bu kabosun en tipik Ferdi şetlerinden biritin emrinde razıl va- zife —aldığını — ve nasıl — çalışuğın usu ÇOCUĞfunUL tayin etmek, bize, dolaşık bir facianın tahlili kadar müşkül ve acıklı 2elişyor. Bu iubar ile. Falih rıfkı, eserinin adı- na ( Zeaştin i:p_ı * değil £ Gölgüta te- pesi ) demeli ıılı. GCene büuün içindir ki, insan, Falili Kufki'nin kitabını okuyup — Dltirdikten sonra - ezarin edebi kısmının bütün tadına tağmen- adeta bir. kabustan uyanmış gibi oluyor. Çol, Mekke yo- lo, namazda Bu satan arap, hacılar, Suharalı çocuk, Ürtodaks pıılıikîniî rtacı, Havran — şayhlerinin süprüncü ıı:ıh:ısın an sarkan kn! Si- fkül Müeyyed'in sakalı, Göz yaşlatı ıJ.'f.ııı, Kamame kilisesinin — kapısı, anaktarlı hoca, urban clinde parçala- nan Türk zabiti, bir zlyafet gecesinin sonunda sivah Üzeülü kudının tayfi ve kıldan maskeli adam.. Ve duha bil- mem ne, ve daha bilmem ne. Bütün bu haşin ve korkunç tezatlarla dolu, bu karma Lın—k âlemden şimdi nexadaz uzağız! Uamdolsun uyandık Ha bir fena rüya idi, Hayır. Bu, hir vüya değil, bir bakikatti Bu, bizimm bürün Gmrümüzdür. Biz, gençlitimizi bu — cehennemin içine gömdük Eğcı, arasıra. içimizden biri, budun küllerini deşmek lüzümünu hissedi- yorsa, bu, gözlerini yekpâre Tück yazanı içinde açcuş olan Türk genci- nin yüreğinde Lerhangi bir mazi has- istini ebediyyen sündürmek İçindir. Y.K İktisadi Sranlk Asyada nüfus hareketleri Asyayı, mütemadiven niul veren bir an koyanına benzeimek mümkündür. Kadim medenivetlerin heşiği, asırlarca kendi dışına insan — oğulları yerdi. A2 Bu ati koyvununın İaaliyeti, bazen bü- yük medeniyetlerin hayatına mtal oldu. Bazan yeni ve muhteşem medeniyetler kuran nesiller verdi. Arı kovanı bugün