İ — Soysal milletçilik alanında bugüne kadar olan fütühatını, 2 — Bu fütuhatın geleceği (Perspektivi) üstündeki telâkki ve düşüncelerimizi olduğu gibi yazmıya çalışacağız. Soysal milliyetçiliğin ideolojik unsurları inkişat halindedir: Türk Teşkilâtı Esasiye Kanunu Fransız inkılâbı prensiplerinin manevi tesiri altmda ve buhran öncesi devrinin iktisadi ekspan siyon havası içinde doğdu. Milli hayatımızın politik, ökonomik ve soysal sahalardaki gidişleri yeni zaruretleri meydana attıkça, Teşkilâtı Esasiye Kanunumuzun prensipleri, inkılâp şeflerinin nutukları, fırka kongrelerinin kararları ve inkılâp müncvverliği- nin fikri araştırmaları ile aydınlandı. Öyle ki, bugtün bizde de milli rejimimizin soysal mahiyetini tayin için -Teşkilâtı Esasiye maddelerine ilâyeteri oldukca hacımılı bir ideoloji edebiyatı te- şekkül etmiş bulunmakttadır. Zaten ancak bu edebiyat iledir ki biz, milli rejimimizin, Fransız inkılâbından büsbütün ayrı olan seyrini izah edebiliriz, Meselâ iktisatta, kültürde devletçilik, liberal parlâmentarizmin Yeddi, müstemleke aleyhtarlığı vesaire gibi. Zaten ancak bu suretledir ki, yani Fransız inkılâbının ruhu olan liberal demokratik inkişafın yerine bizde, Tüörkiyenin tarihi zaruretlerine göre soysal bir milletçilik, yani nizamlı ve sınıfsız bir milletçilik fikrinin ve unsurlarının doğmasiledir ki, inkılâabı- mız orijmalitesini bulmuş, asliyetini kazanmıştır, Yine zaten bunun içindir ki, Türk inkılâbı, perakende unsurlarma rağmen liberal bir demokrasiden gayri bir rejimi istihdaf eder diyoruz. Türk milliyetçiliğimin soysal mahiyetini tesbit eden ve gerek Şeflerimizin, fikir adamlarımızın izahları, gerek meclis ve fırka- niın kararları şeklinde bulunun vesika ve kanunların burada Ay- rı ayrı araştırılmasına bittabi yazımızın hacımı yetmez. Burada biz yalnız şunu işaret etmekle iktifa ediyoruz ki, bizim siyasi e- debiyatımızda artık, nizamlı, plânlı ve sınıfsız bir millet rejimi- nin, yani soysal milliyetçiliğin ideolojik unsurları oldukça ha: cımlı bir yer tulmaktadır. Yani bu rejim, kendi fütuhatma mü- vazi olarak kendi mefhumlarını ve ideolojisini de veriyor. Biz 1