28 Ocak 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

28 Ocak 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR bir hava yarattı. İlk defa kulağa ge- lenler doğrusu korkunçtu. Spor Sergi Sarayının tribünleri sokulecek ve Mithat Pasa Stadına takılacak.. Rem de bir tek Macar maçı için de- ğil! Devrenin sonuna kadar. Profes- yonel kulüp idarecileri dana fazla ha- sılat temin etmek için bu yolda an- laşmışlardı bile. Ama basketbol ölür- Müş, Sergı Sarayı viraneye dönermiş. Kimsenin umurumiı eğildi. Fakat bu mevzuda basının yaptığı sert ten- kidler bazı idarecilerin tatlı hayalle- rini bozmaya kafi geldi. Emir çıktı, tribünler şu satırları yazdığımız da- kikalarda sökülmeye başladı. Ama bir maç için, sonra yerine takılacağı- na dair Vali Gökay teminat verdi. Güreş 1-7ve7-1l Budapeştede hava çok güzeldi. Spor Sarayındaki antrenmandan sonra şehirde dolaşmaya çıkan Türk güreş- çileri herkesin, bilhassa genç kızların alâkasını topluyordu. Türk takımı- nın güreşteki şöhretine hiç de yaban- cı olmayan Macarlar gezintiye çıkan pehlivanlarımızın etrafım — sarıyor, onları daha yakından gormeye çalı- şıyorlardı. Genç kızlar imza topluyor- . Güreşlere üç gün kalmıştı. Hüse- yın Akbaş ve Hamit Kaplanın rahat- sızlığına rağmen idareciler neticeler hakkı mser görünüyorlardı. Hattâ Federasyon Başkam Vehbi Em- re Macar gazetecileri ile yaptığı bir görüşmede geçen yıl İstanbul'da elde ettiğimiz 5-3 lük neticeyi bu defa Pıâglapeşte'de tekrarlayacağımızı söy- edi. Sürpriz Cumartesi gecesi bütün radyolar Grekoromende Macar Milli takı- mına bire karşı yedi kaybetmemızı hayret ifade eden tabirlerle bildiri yorlardı. Bu arada Monte Carlo rad- yosu "sürpriz" tabirini kullandı. Hal- buki, Grekoromen tarzında dünya Bekir Büke tuşla kazanıyor Grekoromen değil serbest klasmanında oldukça iyi bir mevkii bulunan Macaristanın geçen seneki 5-3 lük mağlubıyetın revanşını almak için büyük bir gayretle çalıştığı bili- nıyordu Hatta Milli mızın ye- ni antrenörü Celâl Atik, Budapeşteye hareket ederken hava meydanında gazetecilere grekoromende bir bera- berliğin bile çok iyi netice sayılması lazımgeldiğini, buna mukabil serbest stilde hemen bütün sıkletlerde rakip- lerimizden üstün olduğumuzu söyle- mişti. Neticeler antrenörü haksız çı- karmadı. Serbest stilde rakiplerimizi 7-1 mağlüp ettik. Alarm çanı Melburn — olimpiyatlarına hazırlan- dığımız bir sırada Japonya ve İs- veç seyahatlarında beliren şampiyon- luk ümitlerini gölgelendiren bu mağ- lübiyetin sebeplerini aramakta fayda vardır. Macaristandan gelen haberler rasında 'haksızlığa uğradık, hakem- ler bitaraf değildi" gibi sözlere de rastlanıyordu. İsmet Atlı'nın güreşi yarıda bırakarak minderi terketme- si de bu haberleri teyid ediyordu. Fa- kat her şeye rağmen mağlübiyetin sebeplerini rakiplerimizin iyi hazır- lanmasında ve güreşçilerimizin gre- koromen tarzı ile bir türlü bağdaşa- mamalarında aramalıdır. Melburn olimpiyatları arifesinde bir alarm çanı çalmıştır. Noksanların telâfisi için sözle çalışmaktan artık vazgeçmelidir. 34 AKİS, 28 OCAK 1958