olan Cermenliğin büyük Üümsali! Arlık ne iİşçi, ne de kapltalisi yoktur! Her şey millet içindir! dire nutuk Verİr ama, o Sporb Palast'a gelmeden evvel kahinede, her iİş- ginin sabalları bir sıcuk çorba ve ayda «15 mark — 7.5 lira (1)0 mukahi- ';inıle ve biç bir 1ş saatile mukayyet olmaksızın çalıştırılması vatana bir hizmet olduğu ve hoer işçinin bu mukaddes hizmetl ifaya mecbur bulun- duğu emrini imzalamışlır, Yine diğer bir kanun: «Çalışma vaziyetinde olduğu halde henüz milli bir vazife almyıan hür Al- müan vatandaşlarımınm (yani İşsizlerin) zengin Alman aileleri nezdinde pa- rasız çalışmuılarını emrediyor, yani hür Almanların bedaya hizmetçilik et- mesini mecburl» kılıyordu. Mussoliniye göre ise İtalyan milleti, günde ancak bir öğün yemek yemeğe alızmışlır, Ve bu hal milletin ulvi bir kabiliyeliğdir, Binaenaleyh köylünün ve.ııı-.iııiıı günde bir defa sıcak çorba mukahilinde yollarda, balaklıklar- da, yabut fahbrika ve çiftliklerde çalışması onun mukaddes burçudur. Rusyada rejimin esasen İismi sınıf ölktatörlüğü olduğu için oradan misal- lor serdine lüzum görmüyoruz. g Hulâsa bu sayılan ve bir inkilâba sahne oldukları görülen memleketlerde fırkâlar sınıf mücndelesinin hem bir mahsulü, hem bir kuvvetidir. Halbu- ki bizde Endro, henüx Lanzimi gayri kahil bir yüksek teknik mevcut ol- madığı için bunun üstünde sınıf mücadelesine girişmemiş olan milletin Herlde de büyle bir cidal içine düşmemesi için müdafaa cdilen bir MİLLİ KEHKERLİK FORMU dur. Birgün milletin, orta asırlardaki toprak köle- lizğinin usri fakat vahsi bir tecellisinden başka bir şey olmiyan ve «hür yatandaşzı, ya bir kap çorba, y bir çürük elmaya mukabil hidematı şak- kaya bağlıvan, yahut bir takım sefihlerin sofrasında hedava hizmetçiliğe mahküm kılan bir faşist çsarctine düşmemesi için hir tedbirdir İsşte bunun iİçindir ki Türk nasyonalkzmninin devletçiliği hir gsımıf devlot- çilği değildir ve olmıyacaktır. YTürk nasyonalieminin devletçiliği, bir sınıf nam ve hesabına diğer sınıfların istlismarının ve bir milletin nam ve he- sabına diğer milletleri islisşmarın (emperyalirm); yani muarızlarımızın şu veya bu şekilde bağlandıkları Ayrupanın dünkü ve bugünkü nizarının bir fikri ve turihi renksivonudur. Bunun ne faşist devletgilik, ne kammünist devletçilik ile, ne nazariye, ne form, ne de substans itibarile hiç bir alâkası yoktur. Prensiplerde Dinamizm (Harcketlilik) : Bizim İnkilâbı telâkki bahşindeki hareketli görüşümüzü tekzin Içim şol- lerimizin nutuklarını, resmi eneümenlerdeki müzakeroleri ve rühuna kon- (1) Bu paranın işgiye nakten verilmemesi ve buna bedel kendisine stok mallâr sürülmesi yine kanım iİktizasındazd