diyenler, lütfen gönüllerinin diledikleri bu ideal ülkelere gidebilirler. Ora- tarda onların anladığı ideal demokrasi vürdır. Sınıf mücadelezi vardır. Em- peryalism vardır Fakat bizim vatanımız tezatsız bir cemiyetin yurdü olacaktır. lnkllipçı. yanl mütemadiyen «DAHA YENİ» ye, «DAHA İLERİ» ve doğru koşan bir müll mefkürenin vatanı olacaktır. ğ İlimde « Fikri-sabit > lerle miltcadele : ilimde fikri sabitin başladığı yerde dinamizm, yan! İnkişaf ve terakki âurur. İlimde fikri-sabit, <HÜKÜMLERİN TAŞLAŞMASI ile başlar. Bü- tün istihalesine esas ulun HAYAT HADMLESIİ nin, SONSUZ VE LEVAK- KUFSUZ HAREKETİN inkür edilmesi, yani «MUTLAK HÜKÜV LEŞME- Bi ile başlar. Hayatın durmaz ukışı karsısında bu alaşı idrakten artık vo- rulun ve hayatın ebedi hamlelerine ayak uydurumiyan müfekkire, bir gün, arama ve terkip etme kubiliyetlerini bir skolastik çamurunda der- top ederek, urlık CEVHERİN hareketinden tecerrüt eder ve REKİL iİn mü- taleusımda saplanıp kalır. Bir zuman eski Yananistanda, bir zaman katolik kilisesinde, bir zaman son devrin islâm medresesinde bu hal aynen cerayan okmiştir. Hayallan ve hareketten iceerrüt ediş, müşahede ve hareket manlıkından «Şekli man- tıkva geçiş seklinde Hadesini bulan «İLMİ FİKRİ-SABİT REJİMİI yahut müfekkire tereddisi bu suretle vücut bulmuştur. Biz, Türk inkilâbı gibi bizzuıt bir larihi huyat hamlesinin tdrak ve izahı davasında da munrudlarımızın bu cinsten ilmi fikri sabitleri, yahnt tered- di etmiş müfekkirelerile karşılaşmaktıyız. Cevherin hareketliliğini hir ya- ua bırakıp şekillerin içinde saplanıp kalan bu muurızlarımıza karşı hizim bütün silâhımız, şeklin çerçevesi İle bapsedilmesi kabil olmuıyan taharri aşkımız ve hayat hamlemizdir. «TAŞLAŞMIŞ HÜKÜM»e, «DONMUŞ KAİDE: ye karşı eHAREKET VE TE- ZAT MANTIKINI: daima seferher tutacağız. Bizim için hükümlerimizi teşkil ve bunları teyil edecek en hiüyük haki- kat, bizzat hayatın durdurulmaz akışının, idrakimizin takibinden hiç bir vakit kurtulamıyan kanuniyetleri olacaktır. Bizzat kendi inkilâhimiızm asliyetini ve kanuniyetlerini wah işinde her za- man yolumuz ve usulümüz budur! (1) — Sonu var — () Beynelmile) fikir hareketleri arasında Türk nasyönalizm! ser.sinin san yazısı gelecek sayıdadır. Bü yazı milli kurtuluş hareketimizle İuç marksizmin fornu ve substansı itlbarile mukayesesine tahsla olunmuştur. 11