10 Eylül 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

10 Eylül 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Ailenin büyüğü Bu işte o!.. kârdınız ben ise yeniliğe meyledi- yordum. Doğrusu bir çok yerlerde, siz haklı çıktınız. Yemek odasına al- dığım modern eşya, hakikaten hoş değilmiş ama heves etmiştim. Birin- ci kat yerine, şu çatı katini tuttuğu- ma da cidden * pişmanım. Vakıa tera- sımız bir cennet, evimiz şipşirin a- ma çocuğun arabasını indirip çıkar- mak bir facia oluyor. Sonra çarşı dönüşleri, —merdiven çıkamıyan an- nemin, Ziyaretleri. (Bütün bu mah- surları, bana söylemiştiniz. Mamafih arada şurada ben de kazandım değil mi? Düdüklü tencereyi şimdi siz de kullanıyorsunuz, hem de çok mem- nunsunuz * Zaten, zamanı kat'i bir' şekilde eski ve yeni diye iki kısma ayırabi- lir'iniyiz? o yerinde durmuyor ki. Yürüyor ve bizi sürüklüyor. Dün siz, kendi 'büyüklerinize karşı kendi dev- rinizin yeniliklerini müdafaa ettiniz. Bugün aynı vazifeyi, size karşı ben yapıyorum. Yarın, çocuklarımla kar- şı karşıya kalacağım. Şüphesiz bir çok yenılıklerı yadırgayacağım. Es- kiyi övüp yeniyi şüphe ile karşılıya- cağım. Fakat - biz eskiden, kelime- leriyle başlıyan cümlelerime başlar- ken, size söz veriyorum susacağım ve onlara aramızda geçen küçük ha- diseyi hikaye edeceğim. Bazen çok haklı olduğum hadiseler de olacak. O zaman istemiye, istemiye gene su- sacağım Fakat hayır, ben melek de- ğilim ki, o zaman, kendi akranlarımı bulup derdımı onlara anlatacağım. Onlar beni ne kadar iyi anlıyacak— lar. Tabii ben de onları.; zamanlar olacak ki, nım, gençler bizi arıyacaklar. mize, anlayışımıza, yardımımıza ve hattâ., hattâ o kadar çok kaçındık- ları nasıhatlerımıze ihtiyaçları ola- cak. Bize gelecekler, yaklaşacaklar, işte sevgili anneciğim, dün söy- lemek istediğim bu idi. Eğer benim de bir oglum olmasaydı belki yaz- dıklarımı yazamazdım. Ama işte gö- rüyorsunuz.. Aynı vaziyetteyiz. Güzellik Hollywood'un sırrı Hollywood'da güzellik mevzuunda tetkikatta bulunan Anita Colly anlatıyor: — Bazı kadınlar, güzel — olarak öhret kazandıkları halde, — onlara dikkatle bakınca insan cıdden suku- tu hayale ugruyor Çünkü bu kadın- ların, bir çoğunun hatları ümit edil- diği kadar güzel — değildir. Vücutla- rında bile ufak tefek kusurlar mev- cuttur. Buna rağmen, en insafsız dürbünle bile tetkik edildikleri za- man, kusursuz olmayan hatlarına rağmen bu kadınları hoş, güzel veya cazibeli bulmamak elimizde değildir. Su halde, bu kadınların bir sırlan vardır. Evet bazılarının gözleri kü- ücük, bazılarının yüzleri geniş veya kalçaları fazla dolguncadır. Hattâ bazılarının burnu çok mükemmel de- hepsinin taze, sıhhatlidir. Hepsi canlıdır, öyle anlaşılıyor ki gü- zelliğin en büyük sırrı kandadır. İyi deveran eden kan.. İşte 90 yaşında, bir bebek kadar güzel bir tene ve canlılığa sahip o- lan Elsie Mendi sırrını ifşa ediyor: Her gün, bir kaç 'dakika, a- yakları havada ve başı aşagıda a- yakta durmak! Bu.sevimli kadına göre ne en cid- di yemek rejimleri, ne en mükemmel jimnastik hareketleri insana baş a- sağı durmanın temin ettiği faydayı veremez! Billie Burke, Ginger Rogers de aynı fikirdeler. Günde bir çeyrek, a- yaklarınızı karyolanızın baş tarafına yükseğe dayayarak, yastıksız yatar- sanız cildiniz, rengınız bütün görü- nüşünüz değ ”' Olivia de Havılland Allerini da- ima. bacakları yüksekte bir divanın kenarına dayanmış vaziyette, başı aşağıda, yere uzanarak ezberler. Bütün artistler, ayaklarını, başların- dan daha yüksekte tutmak fırsatını hiç kaçırmazlar ve bütün Holly- wood bu güzellik zaviyesine sadık- tır.. Güzellik zaviyesi ucuda, ayaklar yukarıda olmak artı ile Verılen 40, 45 derecelik bir zaviyedi İnsan daıma baştan ihtiyarlama- ya başlar, cereyanın istikametini de- ğiştirmek lâzımdır. akta durduğumuz zaman, kan daima aşağıya doğru çekilir ve ba- şa çıkması zordur. Halbuki kan de- veranını yukarıya doğru, iyi bir şe- kilde yapabildiği takdirdedir ki, yüz nahiyesi beslenir, zehirlerden ve uz- viyet artıklarından kurtulu Vücuda verilen bu guzellık Zzavi- yesi sayesinde kanın yüzde iyi veran etmesi teinin edilir ki bu da pislikleri yakacak oksijen'i ve besle- yici gı aları temin eder ir kaç hafta tatbik edilen re- jim derhal, «neticelerini gösterir. Cilt tazeleşir, renklenır yüzdeki ve b yundaki adelelerin daha az gevşek durduğu farkedilir. Çene kemiği ve yanaklar daha sıkı bir manzara ar- zeder, hattâ gerdan kaybolur. Bundan başka, bir kaç hafta tat- Brigitte Bardot ders veriyor Ders ilanları çok olsun. AKİS, 10 EYLÜL 1955