1 Kasım 1932 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 41

1 Kasım 1932 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 41

Milyonların marşı. Emperyalizm bir altın kupa, Bir yarış meydanı Avrupa.... Gölgeli, çiçekli bir akasya Altında yatar gibi Asya. Bütün o eski mezheplerin, Zehirli kokusile bitkin - Altındaki toprak - Kadar çorak Ruhlar uzanmış yere, Herkes kendi derdinde havasın- da. Bu iki dünya safı ortasında, Kendini yaratmıya veren, Tek millet: Türk milleti, Ey mazlum Aayanın, Esir milletleri! Beklemeyin gekmiyecek peygam- beri, Kurbanlık koyunlar Gibi akın akın Boynu bükük yürümeyi bırakın Avrupa merkazlerinin Kanlı, engin Mezbahasına!... Atmayın iradenizi Kalp bir metelik Gibi O dibi delik Derviş taszına... Ey yarı beline kadar toprakta Asırlardanberi gömülü Canlı bir ölü Hindiatan! Bir bostan Korkuluğuna güvendiğin yeter! Ey ezeli karkusundan Kanı çekik duran Dorisi sararıp öyle kalan Çin! O ezcli sarı malaryan Geçmek için, Ateşimizde ısın, yan! Bakm: Bir yarı müstemleke Nasıl tam, tezatsız, örnek, Bir millet haline gelerek, Ayakta duürüyor! Ey birer birer Kurtuluş yolunu arıyan Esir milletler! Nerede vo nasıl olursanız olunuz, Kurtuluş yolunuz Bir Dumlupmardan geçer! Ey kurduğu yapıların temelleri çalırdıyan, Yolunu kaybedip arıyan, Esir sahipleri! Sonu geldi artık alınteri ticare - tinin. Simdi artık kısılan sesinize karşı, Gürlüyor milyonların marşı: Dumlupınar, Dumlupmar.. Yer yüzüne ilk hürriyet tahumunu sAÇAN, Her işık kapısmı ilk dofa açan Dumlupınar! Azyanın geriliğinde, Avrupanın ölülüğünde Gördüğünü bırakmak için, Ö eski yarış meydanında yarış edenlere Yukarıdan bakmak için, Şimşek gibi karanlıkta çakmak, Lâv gibi gayeye akmak için Bizc örnek oldun madem... Arlık ne tevckkül, ne sükün, Hız, heyecan:! Istiklâla varacağız, Iştiklâle varacağız!... Behçet Kemal 41