tir. Birinci araç, film endüstrisinde de benzeri kullanılan ve “rotoscoping”” adı verilen bir tekniktir. Daha önceki Access oyunlarında canlandırmalar, animatörlerin çizgi film üretirken kul- landıkları yöntemlerle gerçekleştirili- yordu. Her şekil ya da ekran, bir ön- cekinden çok az bir farkla değiştirili- yor ve ardarda gelen ekranlar hızlı bir biçimde geçirildiğinde, karakterler ve- ya şekiller gerçekten hareket ediyor- muş gibi görünüyor. Rotoscoping yöntemi, ardışık çi- zimleri filme çekmek için bir video ka- mera kullanılmasını gerekli kılıyor (Leader Board oyununda bu çizimle- re örnek olarak atış yapan bir golf oyuncusu verilebilir). Daha sonra bu film yavaş olarak ve her bir çerçeve- nin tek tek görülebileceği bir hızda gö- rüntüleniyor. Ardından çerçeveler se- risinden birbirine yakın birkaç tanesi seçiliyor ve böylece ardışık çizimler akıcı bir görüntü sağlıyor, oyuncu da aradaki çerçeveleri gözden kaçırma- mış oluyor. Carver, bu tekniğe ilişkin olarak, çerçeveler arasındaki dengeyi oluştur- manın çok zor olduğunu söylüyor ve bunun nedeni olarak, hem çok sayı- da çerçeve kullanmak istemenizi, hem de bu yolla hafızanın büyük kısmını bu işe harcamayı göze alamamanızı gösteriyor. Bundan bir sonraki aşama ise, ka- seti çıkarmak ve ardışık çizimleri ye- niden başa alıp, her imajı slaytlar üret- mek için kamerayla geliştirmektir. Her slayt, üzerinde bir elek bulunan bir cam yüzeyde görüntülenir ve işa- retlenir. Carver, “Sprite Master”i kullanarak bu diaları sprite haline ge- tiriyor. Geriye kalan iş ise zamanla- mayı saptamak. Leader Board geliştirilirken başvu- rulan ikinci araç ise simulasyon (ger- çekten taklit) denklemleriydi. Bu yön- tem, üç boyutlu perspektif bilgilerinin iki boyutlu ekran bilgilerine çevrilme- sinde başvuruları yollardan biridir ve çoğunlukla uçuş simulasyonu oyunla- rında kullanılmaktadır. Bu teknikle- rin hiçbiri yeni olmamasına rağmen, program dizayncılarının yeni prog- ramlar için varolan talep yüksekliği nedeniyle Commodore 64'ün tekno- lojik limitlerini zorlamak için yapuık- larının çeşitliliğini göstermek açısın- dan güzel örnekler oluşturmaktadır- ar. Commodore