için aşağıdaki POKE komutlarını kul- lanmalısınız: POKE 53265,PEEK(53265) OR 32 POKE 53270,PEEK(53270) AND 239 Bu alanın rengini de, 1 Kbyrte'lik vi- deoram belirlemektedir. Buradaki her byte, grafik ekranındaki 8*8'lik bir karenin rengini belirler. Şöyle ki: Eğer grafik ekranındaki bir bit O ise, Videoram'ın alt 4 bit'i o noktanın rengini belirler (yani arka alan rengi). Eğer grafik ekranındaki bir bit | ise, videoram'ın üst 4 bit'i o nokta- nın rengini belirler (yani çizgi rengi). b) Çokrenkli noktasal grafik: VIC'ın 17. yazmacının 5 ve 6 nü- maralı bitlerini ve 22. yazmacın 4. bit'ini yakarak, bu moda geçebilirsi- niz: POKE 53265,PEEK(53265) OR 32 POKE 53270,PEEK(53270) OR 16 Bu durumda ekrandaki bir nokta- yı, grafik hafızasında yanyana duran iki bit belirler. Dolayısıyla çözünür- lük 160*200'e düşer. Buna kafrşılık, bu geniş noktaların her biri değişik bir renk alabilmektedir, Bu durumda, o noktayı oluşturan iki bit'in sahip ol- duğu değer, rengin nereden geleceği- ni belirler: 00: — O numaralı arka plan rengi (VİC'in 33. yazmacı) d0i : Videoram'ın alt dört bit'i 10; — Videoram'ın üst dört bil'i 11 : — Renk RAM'ı (yazı ekranmın rengini veren 55296-56295, $0800-DBET arası) B) Sprite'lar: Sprite'lar, ekranda serbestçe dola- şabilen (512*256'lık bir alan içinde), büyüyüp küçülebilen, tenk değiştire- bilen ve sekiz tanesi birarada görüle- bilen yaratıklardır. 63 byte'lik bhir gö- rüntü tanımlamasına sahiptirler ve VIC'in yazmaçlarının çoğunu onlar yerler. İki tür sprite vardır (aymı an- da değişik türden sprite'ler ekranda gözükehilir): a) Normal renk: 24*21'lik bir çözünürlüğe sahiptir- ler. Her hir noktasının 0 veya | olma- sına göre renk değiştirir. 0 : Saydam nokta (: 39-46 arası VİC yazmaçlarından, o sprite'a ait olanındaki rerik koduna göre renklenir. b) Çoökrenkli: Tıpkı çökrenkli grafik ekranı gibi, iki bit ile geniş bir noktanın rengi be- lirlenir. Yani çözünürlük 12*21'e dü- şer, rerik sayısı dörde çıkar. Bit'lerin durumuna göre renkler şöyledir: 00 : — Saydam nokta Öl: — VİC'in 37. yazmacı 10: — VİC'in 38. yazmacı 1l: 39-46 arası VIC yazmaçlarından, o sprite'a ait olanındaki renk kodu C) Karakter gösterimi: C64'ün karakter setinde, 2*256— 512 tane karakterin sekizer byte'lık görüntü tanımlaması vardır. Her byte sekiz bit'ten oluştuğuna göre, her bir karakter 8*8'lik bir matristen oluşu- yor demektir. İşte karakter gösteri- minde, bilgisayar otomatik olarak vi- deoram'dan okuduğu hyte'a göre ge- reken 8*8'lik grafiği (yani karakterin şeklini) ekrana yansıtır. Böylece 320* 200'lük bir ekrana 40*25 karakter sı- Commodore 64'ün Can Simidi J.P.K. 64 K quf O Green Beret AKUSTİK'den Oyun_makinası sahiplerinin güvenle kullandığı Joystick Port Koruyucu gösterilen ilgi üzerine şimdi seri olarak üretilmektedir. D İnternational Karate Profesyonel — Commando Oyun Kartuşları H Kunf Fu D Ghestin Goöbiy 48 KDV DAHİL 18.000 TL. Posta ile ödemeli gönderilir. AKUSTİK ELEKTRONİK SANAYİ Merkez: Büklüm Sk. 6/A Kavaklıdere-ANKARA Şube: İzmir Cad. Sönmezer Pasajı 31/62 ANKARA TEL: 124396-257074