larını kendi manfaatlarına ve kapitülasyonlar osnmntı dahilinde Soymak isteyen hayasız sermayedarlar toplanmışla ve bunların bhepsinin fevkinde de Düyunu umumiye vardı. Bütün kara çenberler sulh heyelimize reis e- lan garp cephesi baş kumandanının müşkülât gördüğü zaman dninin gü len çehresi ününde hep bir ağızdan ve Ümlitle buğırıyorlardı; —— Aman Düyunu umumiyeye Ggokunmayınız! Fakal manası yabancılar icin anlaşılması kolay olmayan bu sakinane gü- Kiş mrkasında garp cephesi kumandanının kalini gizli gizli kanatan de- rin bir yara açılıyor. Çünkü milletin o zafer gününde zaferini kıskanan vo: — Aman Düyunu umumiyeye dokunmayınız' diye haykıran yabancı ve gafil kulubalığın içinde İki de Türk vardır. İşte Hüseyin Vahit Bey bu iki Türkten hirinin kim olduğunu elbette ki bi- Hr! Evet, Türk milletinin kapitülasyonlara ve emperyulizme karşı İlk isyan sadasını haykırdıfınızı ve bu İsyanın bu suretle ilk öncüsü olduğunurzu iddin cden Hüseyin Cahit Dey”... Zâncirleri emperyalizmin elinde ve mille- tinin zaferini kıskanan bir anti emperyalist?.. Ye bu misüllere biz istedi- ğginiz kadur devam edebilkriz! FPakat hayir Hüseyin Cahit Bey bayır! Hie bir milletin seviyesi bukadar pespaye bir tezada hiç bir zaman tehammül edemcmiştir. Artık tersine İş- leven muhayyelenizin hu marazi mahsullarına bizi kandırmanıza değil, hultâ bunları, bizzat kendinizin inanmanıza bile razı değiliz, Buun içindir ki biz size: Si mürettep bir oyunun Közü bağlı bir unsuruydunuz! Ve hayatınızın sonuna kadar da öyle kuldumz. Okadar ki isterseniz bu piyesin her porde- Eini ayrı ayrı ününüze serer ve her sahnede sizin milstaar ralünüzlü ayrı ayrı beşrih ederiz! dediğimiz zaman, içinizden gelen ve bittabi kimseye itiraf edilemiyecek o- lurı hir vledani ses: — Evet, haklısımız! demiyoar mu?... Diyocektir. Çünkü bülün hazin laraflarını bir tarafa bırakahm, Hattâ hâ- diseyi sadece ve sizin muzinirzden tecrit edorek objektif bir mevzu olarak nlalım. O tukdirde de göürüleceklir ki lâaletlayin ve gelişi güzel söüylenen lâflar ve düşünülen şeyler hle kimseye hiç bir zuman tnm ve sislemli bir ldrak demek alan bir hareketin öncülüğünü vyermez. Hattâ bugünlük mev- Yuu yine sadece anti emperyalizm bahsi üstünde tahlil edelim (1):, Antâ emperyalizm demek, ne sadece bLir ruhi İsyan, ne de sanitmanizi bir protesto demek değildir. Hattâ fazla olarak tam bir idrake ve sistemli bir siyasote İstinat etmeyen ruhi İsyanlar ve santimantal protestolar bizzat emperyalizmin eHinde bir maske ve kör bir yardımcı Alet de olahllir, Çünkü yalmız rubhi isyan ve santimantal mukavemet emperyalizrme karsı cephe almak ve onu Lasliye etmek iİçin khli okaydı bugün Gandi dünyamın en büyük anti emperyalisti sayılırdı. () Hüse Cahni. Beyin diğer müstear şahsivetlerini teşrih etmek arzu- muzu bittabi mubafaza eçiyoruz, 42