LCC'DE GÜZELLİK DERSİ Kafanın içindeki değil, üstündeki kitap! YENİ BİR MESLEK YENİ BİR ENDÜSTRİ Eer aynı meslekte alınan ücret- ler Türkiye ile Batı Ülkeleri ara sındaki hayat standardı nisbetinin ölçüsü sayılırsa, mankenlik alanın da fark hayli büyük olmalı. Dünya ölçüsündeki manken Twiggy'nin ka zandığı, her bir saat için bizim pa rayla 1500 liradır. Türkiye ölçütün deki manken Tülin Okan ile Deniz Adanalı defile başına 1500 lira alı yorlar. Bir defile uzun hazırlık gün leri istediği gibi, bu işin piyasası he- nüz yerine oturmadığından bir mankenin yılda kaç defileye çıka- bileceği de meçhuldür. Ama buna rağmen, mankenlikten sağlanan kazanç cazip olmalı ki bu iş yavaş yavaş bir meslek haline gelmektedir. Bundan dolayı İstan- bul'da beş yıldır faaliyette bulunan bir okulu, LCCyi, bu yıl bir ikinci mankenlik okulu da Ankara'da ta- AKİS kip etti. Manken Tülin Okan'ın açtığı bu okulun adı "Müzik, Resim, Zarafet, ve Mankenlik Stüdyosu"dur. Tülin Okan'ın yeni teşebbüsü de, LCC'ye eş milyon liralık yatırını yapan işa- damı Mesut Üstünel'in o okulu da, simlerinden de anlaşılacağı gibi asit birer mankenlik okulu değil- dir. Bunlar, Batı Avrupa'da mevcut finishing school" tipi eğitim mües- eseleridir ki genç kızlara birer "za- rif hanım" olmak için gerekli bilgi- leri ve tecrübeyi vermektedirler. Beş milyon yatırınca.. İstanbul'da, Nişantaşı'nda, Emlâk caddesinde altı katlı bir bina iş- gal eden LCC, bu alanda ilk dene- meyi yapmış ve başarı kazanmıştır. Şimdi bu okulda, mankenlik kısmı- nın yanında Muhsin Ertuğrul, Hal- MODERN HAYAT MESUT ÜSTÜNEL Paralı sanat dun Taner, Refik Erduran, Yıldız Kenter gibi tanınmış sanatçıların yönettiği bir Tiyatro bölümü, ge- ne uzmanlar yönetiminde bir Deko- rasyon, Resim, Bale, Yabancı diller, Popüler müzik, Müzik, Sekreterlik bölümleri de vardır. Son zaman- larda mantar gibi türeyen özel okul- ların belki de en başarılıları arasın- da LCC bulunmakladır. Okulun Müracaat ve Danışma kısmı, daha çok, şık bir lokali andırmaktadır. Onun hemen ya- nındaki geniş ve aydınlık odanın üç tarafındaki kanape-sedirlerde o- turan şık ve zarif gençkizlar (o ve kadınlar da Twigey'leri, Jean Shrimpton'ları hatıra getirmektedir- ler. Mesut Üstünel, dekor için mas- raftan hiç çekinmemiştir. Fakat Üstünel, sâdece işadamı o- larak kalmak istemiyor. Onun bir 21