1 Ocak 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

1 Ocak 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

KADRO. Bu sayısile Kudro, üçüncü neşriyat yılına basıyor. - Simdi artık bizden uzaklaşan ve gütikçe arkamızda kalan bu iki çalışmu yılı, füvaki bir bakışta çok arızasız gibi görünür. Fakat bu iki yıl içinde Kadro, inkılâp idealizmi davasında çok çetin imti- hanlar geçirdi ve çok sert geçiller aştı. Lakinı şimdi üçüncü yılı- mızın yeni yollarına girerken bu geçilen çetin mesafelere vicdan rahatlığile bakabiliyoruz ve önümüzde yolumuzu bekliyen dava- lar bize şevk ve emniyet veriyaor. CÇünkü Kadro, hattâ sadece bir neşriyat değil, bir fikri oluş nü- münesidir ki, onun ilk sahifesinin ilk salırından, son sahifesinin son cümlesine kaduür, bütün dilekleri, telakkileri ve esasları ara- sında tek zerre tearaz yoktur. .Bu fikirler, esaslar; gerek cihan hâdisatının gidişi, gerek milli inkılabımızın seyri merhalelerile daima teyit olundular. Buna karşılık ise muarızlarımızın, hahkkı- mızdaki bütün menfi dilekleri, tahminleri ve telâkkileri, hâdisa- tın amansız elile daima tekzihe uğradı. Biz, bütün hayal usaremizi, inkılâbımızın derinleşme ve kurul- ma davalarından alıyoruz. Bu hayat usaresi bizim, önümüzdeki iş ve çalışma hayatımız için de inan Ve heyecan kReynağımız ola- caktır. Çünkü inkılâbımızın eşsizliğine ve tesir itibarile alemsüi- mullüğüne olan inanımız bizde yalnız bir seziş değil, bir şuurdur ve aklâak haline gelmiş bir antuziyazımdır. Bunun içindir &i, xa- ten inkılâbın davaları arasında doğan Kadronun önümüzdeki yıl- lar için dahi vasfı, iukılâbın oluş ve kuruluş davalarına kavıtsız ve şartsız bağlılığıdır. İnkılâbın oluş ve kuruluş davaları içinde doğan Kadronun üçüncü yılı, ba davaların yeni hamleleri ve futuhatı içinde inkişaf edip gidecektir. Bu futuhat içinde Kadro, inkılâp münevverliğine dü- şen fikri vazifesini, idrak uyanlığını, vatan ve inkılâp bağlılığını vicdanına rehber hılarak inkılâbın büyük ve idealist seflerinin yolunda yürüyüşüne devam edecektir.