KADRO. Werner Sombart, en sön eserinde Almanya'nın Gazi, Lemin, n Nöyalar — — paçaaa ge — e a Mi Mussolim çapında bir sırade adamı» na mühtaç oldüğünü, aksi takdirde. kaos'a doğru yuvarlanacağmı söytüyor — —— — — İnsan zekâsının tecelli ettiği bütün sahalarda yarattığı ka- biliyetlerin bolluğile mümtaz bir mevki kazanan Alman mille- ” B ti, bugün irade kısızIlığının istirabinı çekiyor: Yapılması lâzım geleni bilen, fakat yapamıyan; yapmak için het vasrta ve imikkâna malik bulunan fakat bütün bunları emri- ne râmedemiyen; bolluk içinde kıtlık çeken; varlık içinde yok- sulluk geçirer Alman milletinin kuvvecili bir irade adamına olan hasretinin şiddetini, ancak yoktan var olan Türk milleti takdir edebilir. O Türk milleti ki, her türlü vasıta ve imkânlardan mahrumdu; bolluk içinde değil, kıtlık içinde idi; varlık içinde değil, yok- sulluk içinde idi; fakat bir «tek irade» nin etrafında birleşme- sini bildi. Alman milletinin ıstırabı beynelmileldir. Onu tatniayan mes'ut milletleri saymak için beş parmak bile çok gelir! Muhakkak ki, dünya bulranı var. Fakat irade adamı buhranı daha keskindir.. Yıkılmaya mahküm olanı bir hamlede yıkmakla tereddüt eden, seskisrnin Jime lime bezini, «yenis nin katı demirine dikmefğe veltenen, mazinin kanserzli rahminden istikbalin gürbüz çocu- Bgunu bekliyen, kösemeni eidareci maslahat» olan idare adam- larının dünyası, ne mümkün, bugünkünden başka olabilsin? İnsanlığın kurnaz politikacılara değil, acar kahramanlara has- reti var!