KARAKTER SETİ ROM'U (5): Bu eleman sabit bir bellek tipi olup içeriği ekranda görülebilecek tüm ka- rakterlerin nokta nokta tanımıdır. Bu tanımları değiştirip EPROM'a prog- ramlarsanız böylece kendinize ait ka- hci bir karakter setine sahip olursu- nuz. KERNAL-ROM (5): Bilgisayarın zekâsı. Aynı zamanda 'işletim siste- mi' olarak da anılır. Yaptığı işlem ise sistemi çalışır vaziyette tutmak için bütün gerekli verileri saklamak ve bunları işlemektir. Genelde tüm çev- resel işlemleri de işletim sistemi üst- lenir. Böylece ekrana nasıl yazı yaza- cağız, veya çevresel araçlarla (!) na- sıl komünikasyon kuracağız diye tek tek uğraşmamız gerekmemektedir; iş- letim sisteminde bütün bu işleri ya- pacak altprogramlar mevcuttur. Böy- lece programcı detaylarla yorulmaya- cak ve programının daha genel akı- şıyla, mantığıyla v.s.ilgilenecektir. MODUL.: Bilgisayara bir program yerleştirmenin en basit yolları, prog- ramı herhangi bir data medium'un- dan (kaset veya disket) geri çağırmak veya programı tuş takımından alete girmektir. Bunlardan başka kullanı- lan bir yöntem de programı eproma () “yakmak”' ve bu epromu kartuş biçiminde bilgisayarın hafızasına da- hil etmektir. Eprom'un içeriği aletin hafızasına dahil olduğundan artık yükleme diye bir sorunumuz olmaya- caktır, çünkü programımız zaten ale- tin hafızasındadır. Modüllerin bilgi- sayarla birleştiği yer expansion- port'tur. PARALEL KOMUNİKASYON: COMMODORE 64'ümüzün 8 bit'lik paralel çalışan bir data bus'u vardır. Böylece ana işlem ünitesi bir kerede bir Byte'ı olduğu gibi okuyabilir ve- ya yazabilir. Paralel bilgi taşıma yön- temi genelde hızlı bir yöntemdir. Bundan başka seri bilgi taşıma (!) yöntemi vardır ki bu yöntem daha yavaş kalmaktadır. PERIİPHERİE (Çevresel birimler): Bilgisayara dışarıdan bağlanan ve bil- gisayarın standart üniteleri arasında yer almayan elemanlar. Mesela disk- sürücü, bilgiyazar, joystick ve hatta monitör ekranı. Personal Computer diye adlandırılan bir üst sınıf bilgisa- yarlarda tuş takımının bile periphe-