Beş yaşındaki yeğenim çözdü! SAYIN Mert TAŞKIN, Commodo- re Dergisi'nin 8. sayısında çıkan açık- lamanız üzerine Zorro Oyununa ai- lece merak sardık ve sonunda oyunu mutlu son ile tamamlayabildik. Aşağıda izah edeceğim çözümü 4, 5 yaşındaki yeğenim (7 Ağustos 1982 doğumlu) Burçak CANER buldu. Bu mektubu da “Mert TAŞKIN”'a çözü- mü belirtelim yoksa o hâlâ kızı kur- tarmaya çalışıyordur”' demesi üzeri- ne yazıyoruz; Zorro, mezarda altın keselerini al- dığı ve ekranın sağında çıkış yolu gö- ründüğü anda, ekranın solunda bir altın kese daha görülmektedir. İşte o keseyi aldıktan sonra Zorro sağdaki çıkış yoluna gitmeden evvel dikkatle ekranın daha soluna doğru yürütür- sek Zorro kendini, oyunun hemen başındaki, sulu delhizin sağ üst kö- şesindeki asma katta bulacaktır. Dik- katle yürütürsek önündeki 3 kaya parçasını suya yuvarlayacak ve ileri- de çiçeği aldıktan sonra, kızı kurtar- maya gideceği yolu açacaktır. Sonra hemen sağa giderse tekrar mezarlığa gelip açık, bulunan çıkış yolundan hapisaneye girip ordan da sizin anlat- tığınız şekilde kızın bulunduğu kule- nin bir altındaki terasa çıkınca, kızın yanına çıkmadan ekranın soluna at- larsa, suya düşmeden kulenin karşı sahiline iner. Bundan sonra çiçeği alıp çiçekle birlikte ekranın en solun- dan oyunun başındaki sulu dehlize inip, suda yüzen ilk küreden üst ka- ta, biraz evvel kayaları attığı sete, zıp- layıp sağa kayarak kendini mezarlık- ta bulur, çıkış yolu açık olacaktır, or- dan yukarı, dışarı hapishane önün- den (tabii boş hapishane) tekrar kı- zın bulunduğu kuüleye çıkarsa, kızla sarılırlar, değişik müzik eşliğinde et- rafa kalp şekilleri uçuşur bu sahne değiştirmediğiniz müddetçe sürer gi- der Bu mektubun bir suretini Commo- dore dergisine gönderiyorum. Oyunu çözenin Burçak CANER olduğunu tekrar belirtirken, selam ve sevgileri- mizi yollarız. CAN BARIM OYAK Sitesi 2/3 Sok. No:9/11 Üçkuyular/İZMİR Dört sorum var SAYIN Teleteknik Yetkilileri; Com- modore dergisindeki açıklayıcı ve ta- nıtici yazılarınız, ilginç programları- nız için teşekkürlerimi iletiyorum. Uzun bir süredir C-64 tipi bir bilgi- sayarım var ve çok memnunum. Çık- uğı günden itibaren de derginizi ilgiy- le izliyorum. Önceleri sadece oyun oynama şeklinde olan çalışmalarım, zamanla program yazma ve bazı programları inceleyerek onlardan ba- zi (devamlı olarak aynı hesaplamaları yapmak zorunda kaldığım) program- lar hazırlıyorum, ama kayıt yaparken çok zamanımı alıyor. Sizin 1. sayınız- Commodore daki ESRATURBO programını de- nemek istedim. Anlatıldığı gibi önce Basic programı, ardından ESRA- TUREBO programını data olarak yaz- dım, banda kaydettikten sonra RUN ile çalıştırdım. Program sa- tır satır datayı okudu ve READY ce- vabını verdi. POKE 43,160: POKE 44,204 RETURN daha sonra PO- KE 45,255: POKE 46,207 RETURN yaparak SAVE “ESRATURBO” şeklinde kasete sakladım. Sonra bil- gisayara yeniden yükledim, ardından programımı yükledim ve SYS 52458 yazıp RETURN yaparak çalıştır- mak istedim, ama CURSOR kaybol- du. Turbo programını yükledikten sonra SYS 52458 RETURN yaptım CURSOR yine kayboldu. Çalıştırma süresi 1. dergide SYS 52458 olarak, 3. dergide ise SYS 32458 olarak ve- rilmişti bir kez de 32458 ile denedim, bu sefer de ekran değişti READY ce- vabını verdi, TURBOSAVE “prog- ram ismi"' şeklinde yazıp RETURN