1 Haziran 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 51

1 Haziran 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 51
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

te ikilik kısmı aracınızdan dı- şarının görüntüsüne ayrılmış bulunmakta. Pusula: Aracınız hangi yöne dönük olduğunu bildirir. Lazer Hedefi: Düşmanlarını- za ateş etmeden evvel hedef karesinin içine sokmaya çalı- şın. Siz ateş ettikten çok kısa bir süre sonra lazer hedefini bulacaksınız. Lazer Ateşi: Ateş ettiğiniz beyaz ve kırmızı renkli çizgiler lazerinizin ateşini temsil ede- cek. Lazer Enerjisi: Eğer bu enerji düzeyi çok azalırsa derhal bir siloya girmeye çalışın. Kalkanlar: Kalkanlarınız çar- pışmalar ve düşman ateşi al- tında zaman içinde yıprana- cak, kalkanlarınızı silolarda düzeltebilirsiniz. Yükseklik: Joystick yardımı ile aracınızın yüksekliğini de- ğiştirebilirsiniz, aynı zamanda bunun için klavyeden de ya- rarlanabilirsiniz. Plazma Enerjisi: Bu aracını- zın başlıca enerji kaynağıdır. Bu enerjiyi FUEL kulelerinde tazeleyebilirsiniz. Radar: Etrafınızda bulunan çeşitli nesneleri bildirir, bu ci- simler şunlar olabilir: STOM- PER, WALKER (yürüyücüler), STARGLİDER, BUTE FİGHTERS, si- lahlı araçlar, maden piramit- leri, Uuzay savaşçıları ve ES- RON savaş tankları. Hız: Hızi boşluk tuşu ile arttı- rabilir. SHİFT tuşu ile de azal- tabilirsiniz. Klavye yardımı ile TV misillerini de ateşleyip bu misillere joystick yardımı ile kumanda edebilirsiniz. Koordinatlar: Kesin yerinizi öğrenebilirsiniz. unutmayın ki bazı koordinatları hatırlamak sizin açınızdan yararlı olabilir. Aracınızın radarı gezegeni 100*400'lük bir alana böl- müştür. Karşınızda pek çok çeşifte düşman bulacaksınız. Eğer düşmanlarınızdan herhangi biri sizi ağır bir hasara uğra- tırsa bir siloya tamir için gide- bilirsiniz. Siloda aracınızın kal- kanlarını ve lazerlerini tamir ettirmekten başka TV misilli de almanız mümkün. ESRON'lulara hakettikleri dersi vermek istiyorsanız TV misilleri amacınıza çok uygun gelecek, mesela bir STARGLI- DER'i yok edebilmek için bu misillerle üç tam isabet kay- detmeniz gerekecek. Yalnız ufak bir sorun var, aracınızda bir defada en fazla iki TV mi- sil taşıyabildiğiniz için ne ka- dar çok silonun koordinatını bilirseniz işiniz o kadar kolay- laşır. Fakat bir siloyu nerede bu- lacağınızı bilmek yeterli ol- mayacak, bu silolardan biri- sine girebilmek İşin zor yanı, Bir siloya girmek zor değilmiş gibi silolar kendi eksenleri et- rafında 360 derecelik dönüş- ler yapmaktalar. Bir siloya girmenin sırrı SHIFT tuşunu kullanarak aracınızı yavaşlatıp hemen hemen ge- zegen yüzeyine kadar indik- ten sonra yavaş yavaş siloya yaklaşmaktır. Silo yavaş ya- vaş dönerken gireceğiniz açıklığı göreceksiniz. Açıklık tam önünüze geldiğinde dos- doğru İlerleyin, aracınız işin geri kalan kısmını kendisi ya- pacaktır. Commodore e DDD DDDi DeD Di e aaamn lzlke ea nn ll L L L STARGLIDER Siloya indikten ve gereklı tamirleri gördükten sonra tek- rar havalanıp düşmanla sa- vaşa devam edebilir veya si- loda bulunan bilgisayara gi- rerek düşman hakkında ge- rekli bilgiler alabilirsiniz. Bilgisayardan alacağınız bilgiler hakikaten çok fayda- li olacak, bu bilgiler her ara- cın ne kadar güçlü olduğunu ve aracın kendi ekseni etra- fında dönerken resmini içer- mekte. Aracın görüntüsünün verilmesi çok iyi olmakta çün- kü birbirinden farklı onaltı düşman araç bulunmakta ve bunlara her birine karşı ayrı ayrı saldırı stratejilerinin geliş- tiriimesi gerekmekte, Silolarda yapamayacağı- nız tek şey aracınızın enerjisi- ni tazelemektir. Aracın ener- jisini tazeleyebilmek için ge- zegenin yüzeyinde bulunan çok yüksek iki kule arasında uçmak gerekmekte, Bu arada bu kuülelerin biri- nin tepesinde EGRON'luların bir gözcüsü bulunmakta bu yüzden enerji tazelemeye başlamadan bu gözcüyü yok etmek iyi olabilir. Eger EĞRON'lu gözcüyü yok etmeyi başarıp enerji ta- zeleme işini bir manevra iİle yapmayı başarırsanız kendi- nizi Usta bir pilot olarak nite- leyebilirsiniz. O | Burak KİPER

Bu sayıdan diğer sayfalar: