Commödo Z.. ERR SERMEZT re GA ile Grafik (8) TUNA ERTEMALP Bu sayıda iki önemli konuya deği- neceğiz. Biri BANK SWITCHING, diğeri de yeni karakter seti tanımla- maları. Her ikisini de birer program yardımıyla göreceğiz. Lütfen prog- ram açıklamalarını da dikkatle oku- yunuz. Çünkü orada çok önemli açıklamalar olacaktır. BANK SWITCHING denen olay, onikinci sayımızda da ucundan de- ğindiğimiz bir özellik. Hatırlarsanız, VIC'in adresleme kapasitesinin I16K olduğunu, bu nedenle de Commodo- re 64'ün tüm belleğinin 16K'lık 4 bö- lümden oluştuğunu, bunlara BANK 0...BANK 3 adlarının verildiğini be- lirtmiştik. Dizimizin içinde de birçok kereler, BANK 0'ın bilgisayarımızın normalde kullandığı bölge olduğunu, öteki BANK'ları kullanmanın bazı özel işlemler gerektirdiğini söylemiş- tik. Hattâ bu nedenle, grafik ekranı- mizı 8192 ($2000) adresinden başlat- mıştık. İşte bu BANK'lardan birini seçme işlemine BANK SWITCHING adı verilir. Bu işlemde kullanılacak PO- KE komutlarını daha -önceden ver- Commodore miştik. Şimdi de bir bütün olarak ya- pılacak işlemleri yürüteceğiz. Tama- men programımızın üstünden, satır satır açıklama yapacağız. Program- da genel olarak çok açık bir program- lama tekniği kullanılmıştır. Örneğin her BANK 16K olduğuna göre, uzun- luğu 16*1024 — 16384 olacaktır. An- cak programda, 16384 sayısı yerine, anlama kolaylığı sağlaması açısından 16*1024 işlemi kullanılmıştır. Ayrıca, değişken isimleri de olduğunca anla- şılır seçilmiştir. Lütfen dikkatle oku- yun...