yunumuzun İlginç bir özelliği 64 sayfalık bir bi- lim kurgu hikâyeden konusu- nu almış olmasıdır. daha doğrusu bu hikâye oyun için yazılmış. İlk önce oyunun ko- nusuna değinelim. Olay NOVENİA gezegenin- de geçmekte, gezegen yüz- yıllar boyunca İnsansız Uzay gemilerinin nöbetçiliğinde başarılı bir şekilde istilalardan korunmuş. Bu nöbetçi gemiler o kadar iyi yapılmış ki herhan- gi bir istilacı gücün varoluşu- nu imkânsız hale getirir. Aslında NOVENİA gezege- ninin sakinleri bu Uzay korun- ma mekanizmalarına çok gü- vendikleri için çok önce ge- zegendeki ordularını ve hava kuvvetlerini iptal etmişler. ESRON'un üs kormutanı HER- MANN KRUUD, NOVENİA sa- vunmasında bir gedik buldu- ğuna inanmakta, EGRON'lu- lar kendilerinin barış seven, insanlara karşı saygılı bir ırk olarak görmekte, ama kendi- lerinin böyle olmadığını söy- leyecek olanları tepelemek için de çok güçlü bir Uzay or- dusunu devamlı tetikte bulun- durmaktalar. KRUUD'un planı insanı alda- tacak derecede basitti. Son beş yılını büyük uzay kanatla- rına “STARGLIDER” benzeyen gemilerden oluşan bir istila fi- losu kurmakla geçirdi. STARGLİDER, NOVENİA ge- zegeninde yaşamakta olan çok büyük bir kuştur, her beş senede bir göç etmektedir. Böyle bir göç esnasında gezegende bulunan nöbet- çiler bu kuşları istilacı olarak algılamış ve yok etmiş, bunun sonucunda nöbetçiler STAR- GLİDER'ların zararsız olduğu şeklinde yeniden program- landılar. Böylece KRUUD'un planı çok güzel işledi ve şimdi NO- VENİA gezegeni EĞGRON'ların eline düşmek üzere, Siz JASON ve KATRA -yer sal- dırı aracının pilotlarısınız. Kap- tan KRUUD ile savaşmak üze- re gönderildiniz ve gezegen- deki son ümitsiniz. Aracınız lazer ve bir miktar misil ile silahlandırılmış, bir miktar da yakıtınız bulunmak- ta. Oyunda başarılı olmak için ilk önce aracımızın kont- rollerini öğrenelim. Yaklaşık olarak ekranın üç- * TilıliDi DeD E ll — eee İK aa n a d e Commodore