AKİS daha ziyade küçük kıskançlık ve pek basit rekabet hisleriyle Ti- yatro bölümüne en küçük bir yar- dımda bulunmak istemedi. Ama Gökçerbunun da çaresini buldu. Ay- nı çatı -ve düne kadar kendi yöne- timi- altındayken yararlanamadığı bu unsurları başka sanat kurumla- rından sağlamakta gecikmedi. Oyu- nun bir avantajı vardı: Başlıca iki başrol için bu hüviyetlere kalıp gi- bi oturan iki sanatkâr mevcuttu: Cüneyt ve Ayten Gökçer. Todd Bolender neler diyor? "My Fair Lady'yi altı hafta gibi lışmalarla ilgili, şu konuşma geçti: — Ankaraya bu üçüncü gelişi- niz; intihalarınızı öğrenebilir mi- yiz?" "— İlk gelişimde bir okulda, Devlet Konservatuvarında çalışmış” tım. İkinci gelişimde Tiyatro, Ope- ra ve Bale bölümlerini içine alan bir toplulukla... Bu sefer yalnız Tiyat- ro bölümüyle çalışıyorum. Hem oy- nayan, hem şarkı söyleyen, hem danseden çok kabiliyetli o artistler- le... Bu artistlerle bir lirik tiyatro kurmanın imkânlarını görüyorum. Şüphesiz, eğitilmeleri gerekli. Cü- neyt Gökçerin bu işi başarabilece- ğini sanıyorum. oDansçılarda, yani şimdi çalıştığımız (oBale öğrencile- a hissedilir bir gelişme var." — Müzikallerde, sizce, en önem- li faktör nedir? " — Müz ik duygusu ve sahne ka- biliyeti (Nitekim, iyi kulağı olan aktörler müzikallerde başarı göste- riyo orlar — Mü zikal komedileri, Devlet sahneleri için, hafif bulanlar var. Daha önce sahneye koyduğunuz 'Kiss me Kate!' konusunda böyle düşünenler olmuştu. Ne dersiniz?" insanlar (yenilikten, selacek'ten korkarlar. Oysa opera nın değişmesi, yeni bir form, yeni bir ifade şekli alması gerekli. Bu- günkü durumuyla çağımız seyircisi için ilgi çekici olamaz. Dünyanın her yerinde müzikallere gösterilen geniş ilgi, halkın bu konudaki genel eğilimini belli oetmiştir. Müzikal, 20 Mayıs 1967 bence, geleceğin ooperasına doğru atılmış bir adımdır. Opera, çok iyi söylenmezse, çok iyi yönetilmezse, çok iyi sahneye konulmaz ve oynan mazsa, kötü bir bale temsili gibi, tahammül edilmez bir şey olur. Ta- bii, geleneksel eserlerden sözediyo- rum. Zaten operada modern eser, yok denecek kadar, az... Onun için müzikal, operaya yeni bir kan aşı- lamak gibi oluyor. Yeni bir şan, ye- ni bir oyun, yeni bir dans tarzı ge- tiriyor. Yenileşmek isteyen her top- luluk, bu denemeyi yapmalıdır." — Bir de şöyle düşünenler var: TİYATRO Opera ve Bale Tiyatrodan ayrıldığı- na göre, müzikal oynama işini Ti- yatro bölümü değil, Opera ve Bale bölümü 2 a Ir.. bu daha sıhhatli bir itine irem Opera ve Bale bölümünü yönetenler de bu düşün- ceyi paylaşıyorlarsa, aynı denemeyi yapmalıdırlar. Ama unutmamak lâzımdır ki, müzikal komedileri, he- le başrolleri iyi oynıyabilmek için üstün bir sahne kabiliyeti de çok önemlidir. Bu roller ondan dolayı daha ziyade sahne o sanatkârlarına verilmektedir." Cüneyt ve Ayten Gökçer "My Fair Lady"de Hoş nağmeler