TİYATRO Lütfi AY Oyun: I — "Hamdi ve Hamdi", (Oyun, 3 perde) 2 — "Kerpiç Memet", (Oyun, 1 perde.) Yazan: Cahit Atay. Tiyatro: İstanbul Şehir Tiyatrosu. Sahneye koyan: Hamit Akılı, Dekor: Turgut Atalay. Müzik: Mehmet Abut. Konu: 1 — Hızır'ın birbirlerine yer değiştirdiği milyoner Hamdi ile Postacı Hamdinin hikâyeleri: Apayrı dünyaları olan iki insan, iki ev, iki aile. Biri varlık içinde bahtsız-, hastalıktan, perhizden, işinin çokluğundan ve sosyete mecburiyetlerinden bunalmış, sade ve sıhhatli bir hayata hasret çeken bir zengin. Öbürü yokluk içinde, ay sonlarını iple çeken, sıhhatli,. iştahlı, ama kuru fasulyeden ve iki gişe biradan faz- lasını bulamayan, üstelik barındıkları kulübeyi de el- lerinden alacaklar, diye uykusu kaçan bir dar gelirli... Postacının milyoner, milyonerin postacı olmakla gene de erişemedikleri saadet... 2 — Yıllar yılı Anadolunun korkusunu çektiği ve hayal "Hamdi ve Hamdi" gücünün masallaştırdığı eşkiya heyülasının yim Apayrı — dünyalar yatan bazı gerçeklerin psikolojik açıdan tahlili Oynayanlar: I — Agah Hün (Postacı Hamdi), Mual- lâ Fırat (Karısı Şükran), Hızır (Hamit Akınlı), Bilge Zobu (Milyoner Hamdi), Şadıman Ayam (Karısı Ner- min), Ertüğrul Bilda (Doktor), Hale Rakunt (Hizmet- çi) ves. (4 kadın, 4 erkek rolü). 2 — Fuat İşhan (Candarma Recep), Cemil Sanman (Köylü), Mehdi Yeşildeniz (Karadayı), Feridun Kara- kaya (Kerpiç Memet), Hâle Rakunt (Fatma Gelin) (4 erkek, 1 kadın rolü). Beğendiğim: I — Sosyal bakımdan hiçbir derinliği olmadığı gibi, inandırıcı bir tarafı da olmıyan bu oyu- nu, farsa ve karikatüre kaymadan seyirciye kabulet- tirmeyi başaran Hamit Akınlı'nın ölçülü sahne düzeni. Postacı Hamdi'de Agâh Hün'ün, Milyoner Hamdi'de Bilge Zobunun sevimli oyunları. Mualla Fırat ile Şadı- man Ayşının Postacı ve Milyoner kanlan rollerinde -birinden öbürüne geçerken- gösterdikleri intibak gücü ve canlandırdıkları canlı, renkli kadın tipleri. 2 — Yasarın, başarı gösterdiği bir perdelik kısa oyun nevinde, realiteyi nükteyle işleyen, yerli rengi de kuvvetle duyuran yeni ve güzel bir oyun vermiş olma- sı, Fuat İşhanın, Jandarma Recep'in bütün gerçekliği- ni duyuran nefis kompozisyonu. Feridun Karakayanın Kerpiç Memet'de -yazarın düşüncesini vuzuhla aydın- latan- dinamik oyunu. Beğenemediğim: I — Fantezi içinde sosyal hicve çok elverişli bir konuyu, yazarın, yüzeyde kalan yavan bir diyalog ve alelade tipler, beylik esprilerle harcamış ol- ması. "Kerpiç Memet" Bir eşkiya hikâyesi 2 — Mehdi Yeşildendin donuk ve ifadesiz oyunu. Sonuç: Birinci oyunun yarattığı hayal kırıklığını ikin- ci oyunla unutturan bir temsil. AKİS/29