SAN AT Haberler "Asker oldum piyade" Evvelki haftanın en eğlenceli konusunu, bir tiyatro sanatçısının askere gitme hikâyesi teşkil etti. Meyda Sahnesi (o sanatçılarından Üner İlsever yedeksubaylığını yap- mak üzere, bağlı bulunduğu Trabzon Askerlik Şubesine başvurmuştu. Bu arada, Nur Sabuncu ile birlikte oyna- maya baladıkları. "Tedirginler" adlı oyunundaki rolü için de sakal bırak- maya başlamıştı. Şubeden cevap gel- diği gün, Üner İlseverin sakalları, hemen hemen bir Bektaşi Babasının sakalı kadar olmuştu. Ünere gelen bir acele telgrafı İ telgra- fı acele ile açtı, acele ile okudu, sonra birden duraladı. Gülümser gibi oldu, kızar gibi oldu Meydan Sahnesinin zaten daracık soyunma odasına sığıl- maz oldu. Odada, "Zafer Madalyası"- nın tayfa ekibi, kaptanı ve subay kad- rosu tam tekmil bulunuyordu. Soluk alınacak gibi değildi. Üner İlsever, şöyle gözucuyla çevresine baktı, ba- sını salladı: "— Amma da iş be!" dedi. bu eksikti..." Ünerin elindeki acele telgrafı, yü- zündeki bozulmuşluğu görenler telâş- landılar: "- N'oldu yahu? Ne var?" Üner "— Hiç.." dedi. "Benim askerlik i- şim sarpa sardı da.." Sonra elindeki telgrafı Çetin Kö- roğluna uzattı. Köroğlu telgrafı yük- sek sesle okudu: "Nüfus kaydma gö- re cinsiyetiniz kus görünüyor Stop Askerlik muamelenizi ikmal edebil- "Bir mek üzere mahkeme ei cinsi yet değiştirmeniz gerekir p." Ünel İlsever bu dönemi kaçırma- mak için erkekliğini ispat edebilme formalitelerini tamamlamaya uğra- şır, eşine dostuna akıl danışırken, eş dost ta, sakal bırakışını, Ünerin er- kekliğini göstermek istemesi şeklinde yorumluyorlar. Mısra - beyit antolojisi Üstüste iki kitap yayımlayan ve ar- tık başkaca yapacak şeyi olmadı- ğına kendisi de inandığı için olacak, tek çıkar yol olarak "cinneti dene- mek" istediğini söyleyen Ulu Ozan İlhan Berkin "Otağ'ı ile "Mısırkal- yoniğne"si üzerinde, İstanbul, Kum- kapıdaki ünlü Yorgonun meyhanesin- de toplanan Edip Cansever, Metin Eloğlu ve bir - iki arkadaşı ' konuşu- yorlardı. Konuşma Edip Canseverin şu cümlesiyle başladı: — Gördünüz mü arkadaşlar, İl- han Berk yeni bir Mısra - Beyit tolojisi yayımlamış!" Nigarların sergisi haftanın sonunda natsevenler oKlübünde bir sergisi ei Sergi, An tün sanat olaylarını ve hareketlerini yakıla lez birbirlerinden hiç ayrı görülmeyen, ilk görenlerin bile gıptayla seyrettikleri Nazmiye ve Metin Nigâr çiftinindi. “Bitirdiğimiz l Bu sergi, Nigârların VII. sergisi- dir. Açılış günü verdikleri kokteylde çoğunluk yabancılardaydı. Seçkin, ve önde gelen kişiler çağrılmışlardı. Türk sanatçılardan Melâhat ve Eşref Üren, Fuat Pekin, Munis Faik Ozansoy, Me- Nazmiye Nigâr sergisinde Sağlam sanat AKİS, 2 NİSAN 1962 Üner İlsever Kızoğlan kız Zin And, Asuman Kılıç, göze çarpan- lar arasındaydı. Nazmiye Nigâr, daha çok minya- tür çalışmaları yapmıştı. Metin Niga- rın, İstanbul ve Ankara-manzaraları çoğunluktaydı. Bütün resim sergileri- ni nonfigüratif eserlerin istilâ ettiği bir zamanda, ağırlığı figüre,. görün- dayanan resimlerle sergi açmak doğrusu cesaret işidir. Nonfigüratif birkaç çalışma da sergilerinde yer al- sessiz seda-