28 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

28 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Koyun etleri Narh içeri.-. rına göre et satılır" diye yazılı lev- halar asmışlardı. Fakat tabii koyun eti arıyanlar buradan ya elleri boş çıkıyor, yahut da kadere rıza göste- rerek kuzu veya dana eti almak zo- runda kalıyorlardı. Ko a görünmemekte devam ettıgı takdırde belediye nar- hının uzun ömürlü olmasına imkan kalmıyacaktır. Fiatlar 2 Numaralı tebliğ Ticaret Odaları merakla 1 Mayıs tarihini beklemektedirler. — Zira Türk parası kıymetini koruma hak- kındaki 14 sayılı karara ek 2 numa- ralı tebliğ ile ithal mallarının fiatla- rının kontrolü işi sahasına da teşmil edilmiş ve bu vazife Ticar ret Odalarına yüklenmişti. "Çıplak veya ipek elbiseli bebekler" den di- zel motorlarına kadar bütün ithalât metli bir işti. Üstelik muamelesi ta- mamlanmış, yola çıkmış veya güm- rüğe gelmiş malların da, bu esaslara öre yeniden kontroldan geçirilmesi de isteniyordu. Ticaret Odaları kontrolda ufak bir dalgınlığın 5 seneye kadar ağır hapis cezasiyle ödeneceğini de farke- dince feryadı basmış ve 2 sayılı teb- liği tatbik edemiyeceklerini bildir- mişlerdi. Bunun üzerine Maliye Ba- kanlığı 1 Mayıs 1956 ya kadar kont- rolün eski hükümler dairesinde de- vamına razı olmuştu. 1 Mayısta 2 numaralı tebliğin fi- at kontroluna müteallik — hükümleri tatbike başlanırsa Ticaret Odaları ve tüccar çok zor durumda kalacaklar- di. Tebliğde "Avı'upa İktisadi İşbirli- AKİS, 28 NİSAN 1956 ği teşkilâtı dışındaki memleketler menşeli malların fiat kontrolunda, teşkilâta dahil memleketler piyasa- arında cari fiatlar esas alınır." de- niliyordu. Ticâret Odalarını ve tücca- rı endişeye sevkeden bu cümleydi. Bu nasıl olabilirdir E.P.U. dışı mem- leketlerine pamuğu, ümü, fındıgı ve tütünü dünya fiatlarının çok üs- tünde satacak, buna mukabil bu memleketlerden bize mallanm dünya fiyatlarından satmasını istiyecektik. İKTİSADİ VE MALİ SAHADA Maliye Bakanlığı belki bilmiyordu ama, ilgililer pek âlâ biliyorlardı ki, E.P.U. dışı memleketlere mal ihraç edenler, ayni maldan muayyen bir miktarım .U. içi memleketlere satmaya mecbur tutulurlar. Bu su- retle ihraç mallarımızın daha kârlı olan E.P.U. dışına kayması kısmen önlenmeye çalışılır. İhraç mallarımı- zı dünya fıyatlarından yükseğe alan bu memleketler de bize mallarım el bette pahalı satmaktadırlar AA ——— N 21