durur- bir kâ- seleyen gayele- imağla- ritanya nı süfli at edi- âde bir ş bütün anların, hulduk- ine zül- ngi İm- nıştı? en in['t'. hamı is- ştür ki, arı hay- ç adlan- - merte- ursanız, ellifinin irsünlüz. -sakson terbiye- bir tez samığının n inşan- tortusu- *hemmi- > zarlım- in önsi- perlerinde yer almak gençliğini göstermiş Falih Rıfkı gibi bir muharrir, <İinpiliz hastalığın ndan kendi kendilerini tedavi e- denlerin ecibette ki başında gelecektir. Ve bütün Taymıs Kıyıdları, bu tedavinin seyrini Falih Rıfkı ve bizler namına tespit eden bir sıhhat vesikasından basşka birşey değildir. Haşmetli Britanya İmparatorluğunun merkezine kadar gittikten sonra, oradan şıklık kaideleri, yahut hoş bir spleen, yahut en iyi marka bir flegma getirecek yerde, o İmparntorluğun bünyesini tetkika cür'et etmek, o İmparatorluğun bir inkiraz havası içinde çalkandığını söylemek küstahlığında bulunmak, bundan hattâ on sene evvel, bütün kahvehane politikacılarımızı bile kahkaha- larla gülmeğe sevkedecek birşaka sayılabilirdi. Bugün, öyle değil- dir. Bugün, Türk cocuğu, ve Türk münevveri Falih Rıfkı, Land- T&dm dönerken «Albion'un bağrm- kemiren L_:ıns_*rî nördüm. Albian ölüyor!» haberini de beraber getirebiliyor. Falih Rıfkı, böyle bir şeyi nasıl görebiliyar? Bunu anlamak için, kitabı oku- mak lâzım. Muharrir orada anlatıyor: Bir İmparatorluğun inki- razına şahit olan kadar inkirazın a'razmı kimse bilmez, di- yor. Kaleminin neşterile, ihtiyar cesette bir takım maktrlar açı- yor. Sonra bu maktalerı sizinle beraber tahlil ediyor. Falih Rıfkı'nın bu tahlilleri yalmz yeni edebiyatımızın yeni ka- zancları devildir. Arıl hunlara hakim onlan ruhun Türk fikir ha- yatında temsil ettiği ileri merhaledir ki, berünkü nesil için yeni bir iftihar vesilesi, yarınkiler öicin de sumr volunda ödenemez bir pusla vazifesi görecektir. Cünki «Tavmis Kıyıları», Yatrun Kad- ri'nin «Sodom ve Gamwre» si gibi Avrunanın muhaksmesini va- pan bizdeki nadir kitaplardan biridir.