9 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

9 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestra sı, yeni sezonu m Cuma ak- şamı açta. Büyük meşaleleri içinde aile müzikle ilgisini kesmeyen Baş- bakan İnönü, o akşam konser salo- nundaki halkın büyük tezahüratı le karşılandı. e Dinleyiciler, İnönüyü a- yakta alkışladılar. Konsere Bayan İ- nönü de gelmişti. Konserin ev sahipliğini, Milli Eği- tim Bakanı İbrahim Öktemle Müste- şarı ve Güzel Sanatlar Genel Müdürü yapmakta idi. Kemal Satır, Bülent telif meslek ve. muhillerden pek çok kimseye rastlamak mümkün. Geçtiği- miz son iki hafta içinde Münih ce, bir çok tanıdık simayla karşılaştık. Ziya Müezzinoğlu son haftalar 1- çinde birkaç gününü Münihte geçir- di. Prof. Yavuz Abadan ile eşi Ner- min Abadan birlikte gelmişlerdi. Sa- nayi Bakanı Muammer Erten ile eşi Feride Erten de Malta dönüşü, bir. kaç gün için, Münihe uğramışlardı. CHP Ankara milletvekili Fuat Börek- Başbakan İnönü konserde Dinlenme saati Ecevit ve eşi, Haldun Derin ve Fatma Derin, ayrıca ankaralı müzikseverler dinleyiciler oarasında idiler. Sovyet- Büyük Elçisi Rijov da konserdeydi. Turizm mevsiminin sona ermekte ol- duğu şu son Haftalarda, Avrupa- nın türkler tarafından en çok sevilen ve ziyaret edilen şehri Münihte mun- 22 çi oğulları ile beraber ( dolaşıyordu. Eski Tarım Bakanı Osman Tosun da Münihteydi. Engin Cezzar ve Gülriz Sururi topluluğu ile beraber va gelen Semiha Berksoya, şehrin a- na caddelerinden birinde, bir kürk ü- zerinde, bir kürk kolunda, nefes ne- fese dolaşırken rastladık. Anadolu A. jansından Kâzım Kip de bazı işleri- haberler ni halletmek üzere, Sedat Taylan ise, galiba bir iş için Münihe gelmişlerdi. İstanbul oOTeknik Üniversitesi profe- sörlerinden Ord. Prof. Dr. Bedri Ka- rafakihoğlu (o - kendisi ayni zamanda TRT yönetim kurulu üyesidir - da Al- man Üniversitesinin davetlisi olarak Münihte bulunuyordu. Halen Danimarkada görevli bulu- nan genç hariciyecilerimizden Gün gör Tanıl, üç ay kalmak üzene, oto- mobille İstanbula geldi. * Hacettepe Fakültesi doçentlerinden Apdullah Kenanoğlu ile eşi, Çeş- meden döndüklerinden beri çok ne- şeliler. Galiba ikinci çocuklarının da erkek oluşuna çok seviniyorlarmış. Hayli zamandır ortalarda pek görün- meyen Kenanoğlu çiftine şimdi sık sık Kavaklıderede rastlanıyor, * Sportmen hariciyecilerden Nejad Şa- hin ile eşi Ayten Şahin sık sık Te- nis Kulübünde gözüküyorlar. Ekseri de yanlarında, son zamanlarda Üni- versiteyi bırakıp (Ookendini tamamen spora vereceği (o söylenen Zarif genç kızlarımızdan Işık bulunuyor. yakında Madrite gidecek olan Dış Ticaret mensuplarından Selçuk İ- nan, geçenlerde İzmire gittiğinde, su kayağı yaparken kaza geçirmiş, ka- burga kemiği zedelenmiş. Genç bekâ- ra galiba nazar değiyor. Yirmi gün kadar önce do evinin damının onarı- mını bizzat kontrol etmek üzere çık tığı damdan düşmüştü. Öyle anlaşılı- yor ki. İnanın artık sakin bir hayat sürmesi zamanı geldi! İki yıldan beri burslu olarak A- merikada bulunan Günseli Kuntbay yurda döndü. Eşi Orta Doğu Amme Enstitüsü (oOGenel Müdür Yardımcısı İhsan Kuntbay da böylece, uzun süren bekârlıktan kurtulmuş oldu. Şimdi da- ha geniş bir ev arıyorlarmış. Bulun- ca hemen taşınacaklarmış. AKİS 9 EKİM 1964