9 Ekim 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

9 Ekim 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

Mareşal Tito Ortada sandık ta ondan ustası da yoktur- geçiren Tito, bir yandan Kıbrıs bağımsızlığı, na taraftar görünürken, diğer yan- dan eğer kıbrıslıların çoğunluğu isti- yorsa Adanın Yunanistanla birleşme- sine engel olunamayacağını o anlatır yollu sözler söylemektedir. Gerçi Ti- tohun bu davranışı şimdi Yunanista- nın hoşuna gitmektedir ama, bunların arkasından Makedonya meselesi açı- lırsa, bulgar ve yugoslav istekleri kar şısında kalacak Yunanistan o zaman büyük bir şaşkınlığa düşmemelidir. Izmir Yağma Hasanın böreği! AP İzmir İl İkinci Başkanı iken, 17 Kasım seçimlerinde İzmir Beledi- ye Başkanlığına seçilen Osman Kibar ile İl Başkanı Karaoğlunun, uzun za- mandanberi su altında cereyan eden mücadeleleri nihayet, haftanın başın- da su yüzüne çıkıverdi. O gün İzmirin Kültürparkı içinde bulunan Fuar Mü. dürlüğünün genişçe salonunda yapı- lan AP Belediye Meclisi grup toplan- tısında, Belediye Meclis Başkan Ve- killiği, Belediye Başkan Vekilliği, Be. AKİS, 9 EKİM 1964 lediye Meclisi Grup Başkanlığı, Grup idare heyeti üyelikleri ve nihayet lediye Encümenine seçilecek adaylar tespit edilecekti, İl Başkam ve Temsil- ciler Meclisi üyesi bulunan Mehmet Karaoğlu hem Belediye Meclisi Baş- kan Vekili, hem Belediye Başkan Ve. kili, hem Meclis Grup Başkanı sıfa- tını taşıyordu, hem de Grup idare heyetinde görevli idi. Belediye Daimi Encümeninde ise, sman Kibarın muhalefetine rağmen, Karaoğlu ta- raftarları bulunuyordu. Haftanın ba- şında yapılan Grup toplantısında Ka. raoğlu, yine eski görevlerinde kalmak istediğini açıkça ortaya atınca, Os- man Kibar taraftarları isyan bayra- ğını açtılar. Bu grupa göre, Karaoğlu kendisinde büyük kudret görerek teş- kilâta sırtını çevirmiş bir politikacı idi ve artık teşkilâttaki dikftatoryası- na bir son vermek gerekiyordu. İki gün üstüste yapılan toplantı, lar son derece elektrikli bir hava i- çinde geçtiğinden, AP Belediye Mec- lis Grupu bir sonuca varamadı, do- layısile gerek Karaoğlu, gerekse Kibar ML ELE pe YURTTA OLUP BİTENLER taraftarı Belediye Meclisi üyeleri ke- sif bir kulis faaliyetine giriştiler. Oy sa ki işin beklemeğe tahammülü yok- tu ve yürürlükteki kanun muvacehe- sinde en geç, içinde bulunduğumuz haftanın başında Belediye Meclisin deki organ seçimlerinin otamamlan- ması gerekiyordu. Nihayet Fuar Müdürlüğünün geniş salonunda yapılan son toplantıda oy. lamaya geçildi. İl Başkam Karaoğlu, yine Belediye Meclisi Başkan Vekilli- gine, Belediye Başkan Vekilliğine VB AP Meclis Grup Başkanlığına adaylı- ğını koymuştu. Fakat sonuç hiç de Karaoğlu ve taraftarlarının azruladığı şekilde çıkmadı. Osman Kibar hizbi, Mehmet Karaoğlunu Belediye Mecli- sindeki bütün sıfatlarından ayırmıştı. Karaoğlunun elinde İl Başkanlığı ve Temsilciler Meclisi üyeliğinden başka sadece Belediye Meclisi üyeliği sıfatı kalmıştı. Ne var ki Karaoğlu ve taraftarları ümitlerini henüz yitirmemişlerdi. Zi- ra bu, bir Grup toplantısında alınan 1 -Saç dökülmesini önler. 2-Kepek ve kaşıntıyı yok eder. 3 - Saçları kuwetlendirir ve besler. İ l 4-Genç hücrelerin fa- aliyetini artırarak dö- külen saçların ye- rine yenisinin gelme- sini sağlar. S-Saçlara canlılık, ha- yatiyet ve güzellik verir. Kalkın as mealli TR