SOSYAL HAYAT Dünyadaki seks ihtilâlleri ypinyadaki ilk seks ihtilâli, Dünya Savaşından sonra gençliğin yarattığı caz devri ile baş- lamıştır ve bugünkü ikinci ihtilâle göre masum bir ihtilâl sayılabilir. O devirde anneler, kızlarının, evlenme- den önce "öpüşmeye" alışmalarından endişe ediyorlardı. Bugün ise kızını evlendiren bir anne, "Acaba benim ona öğretebileceğim birşey kalmış mı- dır?" diye düşünmektedir. O devirde gizli kalmış seks meselelerini atmak ve bu konuyu tartışmak, kız- larla erkeklerin bir dereceye arkadaşlığı ve yakınlığı hoş görülü- yor, püritanizm devrinden kalma seksle ilgili günâh korkusuna (o karşı haklı bir mücadelenin öncülüğü ya- pılıyordu. Fakat seks meselelerini ön plânda ve hayatın en önemli olayı olarak ele almak, herşeyi sekse bağ- lamak henüz söz konusu değildi. Seks meselelerinde, dünyanın hiç- bir yerinde, henüz mutlak ölçülere sahip olmamızı sağlayacak olan ilmi istatistikler mevcut değildir. roman ve tiyatro gibi, okunan ve sey- redilen şeyler, istatistiklerin yerine, seks konusundaki görüş ve anlayış değişikliğini, bu değişiklikteki (o baş- döndürücü hızı bize şaşmaz bir şekil- de göstermektedir. Çünkü, Dr. İsmet Giritlinin, 18 Ağustos 1963 sayılı Cum- huriyet gazetesinde "Gençlik ve Top lum" başlıklı yazısında belirttiği gibi, genç sanatçılar çeşitli meslek ve züm relere mensup genç kuşakların o tas- vilerini yaparken yalnız o psikolojik değil, aynı zamanda günün sosyolojik tiplerini de yaratırlar. Gerçek aranacak olursa, insanoğ- lu cinsel konulara oldum bittim, bü- yük önem vermiş, en mutaassıp de- virlerde bile seksten vazgeçmemiş, an cak yaptığının bir zamanlar "günah", daha sonraları "ayıp" olduğuna ina- narak bunu gizlemiş, meziyeti böyle hareketlerden kaçınmaktan çok, giz- lilikte görmüş ve bu gizlilik saygısını birinci seks ihtilâli ile bile kaybetme- miştir. İkinci ihtilâl ise, bambaşka bir ii yepyeni bir (o felsefenin ye- idir. İkinci ineilal müna- nun için evliliği şart bu konudaki gizliliğin (kaldırılmasını istiyen bir ihtilâldir. Bazı oamerikan üniversitelerinde erkek öğrencilerin, belirli saatlerde kızları yatak oodala- rında serbestçe kabul (edebilmeleri, Amerikada büyük bir tartışmaya yol AKİS/32 açmış ve ikinci ihtilâlin öncüleri, ara da aşk olmak şartile, evlilik öncesi cinsel münasebetini kişisel bir hak o- larak ilân etmişler, bunu bir ruh beden sağlığı şartı olarak ileri sürmüş lerdir. Gençler bunu, daha çok, ev- lenecekleri o kimselerle yaptıklarını, fakat bazen yanıldıklarını her ne o- lursa olsun, sevginin başlıca faktör olduğunu bildirmişler, yanılma sonu cu yeni maceralara başlamanın müm kün olduğunu, fakat aynı süre içinde iki kişi ile münasebet peydah etme- nin hoş karşılanamıyacağını da sözle rine eklemişlerdir. Ohio Üniversitesinden bir genç şöy le demiştir : "Evlilik öncesi o cinsel münasebet, toplumun çöküşü şeklinde ele alınmamalıdır. Herhalde bu, bi- zim yaratacağımız toplum için söz konusu olamaz. Bu toplumda elbette ki bekâretin anlamı değişecektir. Bir kızı içki ile iğfal etmek, o gerçekten çirkin birşeydir. Bir toplumda okadı- nın 'namuslu' ve 'namussuz' 'maz- but' ve 'profesyonel' olarak ikiye ayrılması da çirkin (birşeydir. (e Bir kız, sevdiği erkeği profesyonel kadı- na yollamaz, yollarsa kazdır." Yeni kadın ve kontrol hapları E skiden iki tip kadın vardı: Hanım- efendiler ve hafif kadınlar. Ha- nımefendilerin cinsel (omünasebetten zevk duymalarını tasavvur etmek bile ayıptı. Zaten kadınların bu duyguları- nı tıp, şiddetle reddediyor. o Yirminci yüzyılın başlarında, tanınmış bir dok- tor, "bir kadına yapılabilecek en bü yük iftira, onun cinsel münasebetten zevk duyduğunu söylemektir" diyor- du. Halbuki bundan sonra ortaya çı- kan en önemli bir gerçek, kadının cin sel münasebetten erkek gibi, fakat daha uzun bir süre içinde zevk aldığı- nı göstermiş ve Dr. Galen, cinsel me- seleler üzerinde yeryüzündeki en bü- yük incelemelerden birini yapan in- diana Üniversitesi Seks Araştırma Mer- kezi Direktörü müteveffa Alfred Kin- seyin'de meşhur raporunda belirttiği gibi, cinsel münasebetten sonra, kadı nın erkeğe kıyasla çok daha neşeli olduğunu ve dişinin zevki o böylece daha çok devam ettirdiğini ispat et- miştir, işte bu yeni keşif ve bu yeni kadın hakkı, cinsel münâsebetlere yep yeni bir yön vermiş, seks ihtilâlinin hareket noktası olmuştur. Kadın ve erkek arasındaki duyuş farkı (açıklık kazandıktan sonra, bu konuda halledi- lecek başka bir önemli mesele çıkmıştır ki, bu da, kadının münasebet meyvesine, yani istemese de, sahip olmasını cek tedbiri bulmaktı. arasın- daki münasebeti ayarlayan en önemli faktör de çocuk (meselesi olmuş, ka- dın, cinsel münasebet, zevkini hep bu- na göre ayarlamış, bastırmış ve uyut- MUŞ, toplum ise "çocuğu yetiştirecek olan anne" nin bu yüzden "temiz" kalmasını, nizamlara bağlanmasını is temiş bunun için birçok kurallar ku- rarak "aile" yi, "çocuk" u korumuş- tur. Bunu halleden şey ise, son yılla- rın en büyük bir keşfi, "doğum kontro lü hapları" oldu. Sonuç Bitün dünyada gençlik, bugün, Aşk ve seks meselelerine yeni bir gö- rüş getirmeye çalışmaktadır. Fakat seksi herşeye rağmen aşka bağlıyan ve flörtte değilse bile cinsel omünasebet- te aşkı öngören bir zihniyet büyükle- rin kalbini ferahlatmalıdır. e Yüksek tahsil gençliği oOüzerinde (yaptığımız anket, küçük yaşların tehlikesini açık şekilde göstermiş, bu yaşlarda çocu- gun korunması (o zorunluğunu açıkca ortaya koymuştur. Seks partileri (o hakkında etrafta dolaştırılan hikâyelerin çoğu u . Ahlâk o Zabıtası Ma- sası Şefi Aşir Ağanoğlu, zabıtaya bir çok şikâyetler geldiğini, fakat eğlen- ce yerlerine (gidildiğinde hiçbir fev- kalâdelikle ( karşılaşılmadığını, o genç- lerin dansedip eğlendiklerini gördük lerini söylemektedir. Bu şekilde, An- karada zabıtaya intikal etmiş, gençlik le ilgili tek bir olay yoktur. "Evet, dünyamız bozuluyor, çocuk- larımız saygısızlaşıyor, ana ve baba- ların artık sözü dinlenmiyor." Bu sözleri mısırlı bir rahip, bun- dan tam altı yıl önce, bir taşın üze- rine yazmıştır!