8 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

8 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

TİYATRO istanbul Altı Shakespeare oyunu... m 400. yıldönümünü İs- tanbul, bu mevsim sonu, ancak Şehir Tiyatrosu sahnelerinde kutla- maktadır. Mevsim başında "Othello" ile perdesini açan küçük Sahne bir yana bırakılırsa, ünlü şairin 400. do- gum yıldönümüne özel tiyatrolarımız pek önem vermemişlerdir. Bunlardan bir kısmı şimdiden yaz turnesine çık- mış, bir kısmı da -gişe açıklarını ka- patmak için olsa gerek- mevsimi ye- ni müzikallerle bitirmeği tercih et- miş görünmektedirler. Emektar Şehir Tiyatrosunun, a dumuzda Shakespeare'i en çok o namış ve tanıtmış bir sanat ocağı - larak, 400. yıldönümüne büyük önem vermesi tabii olarak beklenilmekte i- di. Ama altı oyununu birden sahne- sine çıkarması pek beklenmezdi. Bir tek Shakespeare oyununu bile lâyı- kıyla oynamanın güçlükleri düşünü- lürse bunda yadırganacak bir taraf yoktur. Ama Şehir Tiyatrosu bütün kadrosunu ve imkânlarını seferber e- derek altı oyununu birden sahnesine çıkarmış, üstelik Kadıköy Tiyatrosun- da da Aldo Beneddetti'nin "İki Dü- zine Kırmızı Gül"ünü temsile başlıya- rak kadıköylüleri de, mevsim sonun da, tiyatrosuz bırakmamanın çaresini bulmuştur Şehir Tiyatrosunun altı Shakespe- are"i birden oynaması elbette takdi- re değer bir kahramanlıktır. Ama bu altı oyunun nasıl ooynandığı ayrıca tartışılabilecek bir konudur. Bu ko- nuya, şimdilik, dokunmıyarak bu altı oyunun hangi oyunlar olduğunu ve hangi sahnelerde oynandığını haber vermekle yetinelim. Şairin doğum -ve garip bir tesa- düfle aynı zamanda ölüm- yıldönü- mü günü olan 23 Nisanda, Beyoğlun- daki Yeni Tiyatro sahnesinde "Bir Yaz Gecesi Rüyası" o (Reji: David Pursley), Fatih Tiyatrosunda "Kuru, Gürültü" (Reji: Zihni Küçümen); 24 Nisanda Tepebaşı Dram sahnesin- de "Venedik Taciri" o (Reji: Şirin Devrim); 25 Nisanda Yeni Tiyatro- da "Coriolanus" (Reji: Tunç Yalman), Üsküdar Tiyatrosunda "On İkinci Ge- ce" (Reji: Agâh Hün); ve nihayet | Mayısta da, gene OYeni Tiyatroda, "Romeo ve Juliet" (Reji: Ergun Kök- nar) oynamıya başlamıştır. Naciye FEVZİ Oyun : "Bulvar", Müzikal komedi, 2 perde. Yazan : lurgut Özakman. Müzik: Bületn Arel. Tiyatro : Dormen Tiyatrosu. Sahneye koyan : Haldun Dormen, Dekor: Tarık Levendoğlu. Koregrafi : Ömer Sezer. Ses teknisyeni : Selçuk Taylaner. Işık - Efekt : Yılmaz Aslancan. Konu : "Ocak" ve "Paramparça" yazarı, bu sefer, "meşin ceketliler'"in dünyasını tanıtıyor bize. Oyunun ele aldığı bellibaşlı tema, gençliğin bugün ünyanın hemen her tarafında göze çarpan ve evrensel bir karakter taşı- yan bunalımı, gerek aile, gerek toplum düzenine karşı duyduğu öfkeli isyandır. : Metin Serezli (Hasbi), Altan Erbulak (Koçero), Erol Kes- kin (Yamyam Çarli), Başar Sabuncu (Panço), Haldun Dormen ayk), Tülin Oral (Aliş), Suna Keskin (Aysel), Tolga Aşkıner (Delikanlı) Yüksel Ö i in Seden (Can Teyze), Ayfer Feray (Aleksandra), Hü- seyin Kutman (Serhoş) v.s. Beğendiğim : Yazarın bizde -ve hemen hemen bütün dünyada- ben- zerlerini görmekte olduğumuz" birtakım gençlerin karamsar ruh halleri ka- dar, anlamsız, amaçsız ve inançsız görünen hayat al, imi yaşayış tarz- larını gerçeklere uygun olarak yansıtabilmiş olması, Bülent Arelin, oyu- nun konusuna uygun düşen tatlı ve etkili caz müziği. Tank Deki oyuna ve müziğe havasını kazandıran güzel dekoru. Ömer Sezerin, bir, mü- zikal için büyük önemi olan, koregrafiye vermeği başardığı göz okşayan, canlı ve modem ifade. Beğenmediğim : Üzerinde durmaya değer bir şey yok. Sonuç : Kendi tarzında başarılı, eğlendirici, üstelik * Er ceketliler"i, ocuksu ve mutsuz taraflarıyla, tanıtan bir müzikal. Bu türü yabancı oyun- ların tekeline bırakmamanın pekâlâ mümkün olabileceğini gösterdiği için övülmeğe değer bir başarı. Dormen Tiyatrosunda "Bulvar" Sokağa düşen gençter... AKİS/33

Bu sayıdan diğer sayfalar: