3 Kasım 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

3 Kasım 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Her elbise ile kolye Kadın silâhı neler Paris dikiş sanatına hakim ol muştu. Sonra birden çekildi. Modelle- rini yalnız kendisi için çizmeğe baş- ladı. Fakat üç senedir Chanel tekrar Parisli büyük terzilerin arasına ka- rışmıştır ve bugün yavaş yavaş ka- dınlığa has munis bir eda ve o nis- pette inatçı bir azimle ihtilâlini ha- zırlamaktadır. Tarzı hep o ebedi Cha- nel tarzıdır. Değişmiyen prensibi ka- dın vücuduna intibak edemiyen faz- la sanatkârane — elbiselere karşı gi- riştiği mücadeledir. Bugün birçok mo dellerını kendi üstünde teşhır etmek- ve çok yaslı- olmasına rağmen o- nun üzerinde görülen her elbise diğer kadınlara bir eşini yaptırmak arzu- sunu vermektedir. Chanel tarzı öyle bir tarzdır ki onu hemen hemen her büyük terzinin koleksiyonunda,, — bir iki modelde bulmak ve derhal tanı- mak mümkündür. Birkaç senedir bol inci ve kat kat kolyelerle beraber gi- yilen şömizye elbiseler, jerse tayyör- ler hep bu ebedi Chanel tarzının il- hamlarıdır. Bir stil hanel bu sena,, moda mevsimi ba- şımla hem diğer büyük terzileri, hem de bütün dünyayı hayrete duşu— ren bir harekette bulunmuş ve yeni modellerini diğer terzileri bekleme- den ve zamanından evvel basına ver- miştir. Bunu yaparken de kendisine sebebini soran — gazetecilere samimi gorulen bir hayretle: Bilmem, demiştir. Terziler mo- dellerinin kopya edilmesinden neden bu derece korkarlar? Bu benim için hakiki bir iftihar vesilesidir!" Hakikat sudur ki, Chanel'in yeni AKİS, 3 KASIM 1956 modelleri ancak teferruat değişikliği gösteren modellerdir. Stil hep o aynı stildir ve bunların çok fazla görülme- sinde mahzur değil fayda vardır. Çünkü Chanel stili görüldükçe sevi- lir, giyildikçe daha çok giyilmek iste- nir. anel modelleri bıktırmıyan modellerdir. Onlarda hâkim olan şey yakışan bir ciddiyet, çekici bir kibar- lık, hafif bir ağırlık, kadınlık havası taşıyan bir sadeliktir. Orijinalite ye- rine kaim olan şey pratik teferruat- lardır. Cezbedici bir sadelik! İşte Chanel stilini en çok bu kelimelerle izah etmek kabildir. Fakat bu çok basit gibi görünen tarzın bazı Sırları vardır ki modaya uyarak Chanel stili bir kıyafete sahip olmak istiyen her kadın, bu sırları bilmek mecburiyetindedir. Tayyörlerin sırrı hanel deyince akla tayyör gelir. Yumuşak, sade ve o nispette ca- zip tayyörler.. Bu tayyörler hiçbir su- rette vatkalanmamıştır ve bu sayede yumuşaklıklarını - muhafaza ederler Küçük yakaları vardır ve içindeki bluzun kumaşı ile astarlanan bu kü- çük yakalar açıldıkları zaman tayyö- re derhal bir gençlik, neşe ve kadınlık havası ilâve ederler? Gündüz tayyör- leri için bu astarlar yalnız yakalara 1nhısar ettirilmiştir. Gece tayyörle- rinde bütün ceketi kaplamaktadırlar Tayyör ceketlerinin kolları sıkı bır şekilde ve kısaca kesilmiş, bluz kumaşından yapılmış kolluklarla u— zatılmışlardır. Bu kolluklar tayyör ceketinin kollarına içerden düğmelen- mıştır Onları kolayca çıkarıp yıka- mkündür ve daima çok temiz, iyi utulu olmaları şarttır. Spor tayyörlerin içinden giyilen bü- tün bluzlar jerseden yapılmıştır Bu bluzların hususiyetleri kadın vücu- duna tamamiyle intibak etmelerıdır Yaka hattı yuvarlak, açıkça bir ya- kadır ve normal boyun yuvarlaklıgını takib etmektedir. Kravat şeklinde bağlanan yakalar dahi bu yuvarlak hatta sadıktır ve kadının boynunu hiçbir surette kapamamaktadır. Jer- se bluzlar ekseriya 3/4 kolludur, ge- ce bluzları kolsuzdur. Tayyör eteklikleri daima dört par- çadan yapılmıştır. Eteklere doğru hafifçe bollaşan bir düzlükleri var- dır Beldeki kemer gene bluzun jer- inden yapılmıştır ve içi Chanel tilinde ilk defa olmak üzere, sert bir kumaşla dıkleştırılmıştır Elbiseler iyah kadife, Chanel'in sevgilisidir. Böylece jöpohlarla zenginleştiril- miş bol etekleri, Chanel düz hatlı ku- maşlardan kesılmış gayet uslu buyuk beyaz yakalar ve kolluklarla neş'elen- dirmiştir. Gece elbiseleri 1çın ekseri- ya kadınlara "cinsi cazibe" veren muslinleri tercih etmiştir. Vucüt hat- tına sadık kalan modeller bu ince ku- maştan yapılmış pano ve eşarplarla teki bir noktada zenginleştirilmiş ve gene böylece sadeliği, tek bir tefer- ruatla giderilmeğe gayret edilmiştir. KADIN Chanel'in 1956 - 57'de ortaya attı- ğı yeni birşey de madalyon şeklinde renk renk taşlardan yapılmış, zin- cir ucunda sarkan kolyelerdir. Bir çiçek veya bir kolye düz bir elbisenin, vazgeçilmez teferruatıdır. Parçalı elbiseler İk' ve üç parçalı elbiseler de, Cha- nel'in hususiyetlerindendir. Chanel'- in jerseden yapılmış döpiyesleri sokak ta mükemmelen tayyor vazfesini göre bilmektedir. Beyaz jerse döpiyeslere gelince bunlar mükemmel birer kok- teyl kıyafetidir. Ucuz, pratik, gık ve yenidir. Gece. yemek için Chanel, gayet sade biçimli lame ile karışık kumaş- lardan yanılmış. üç parçalı elbiseler düşünmüştür. Bu elbiselerin düz bir etekleri, vücudu saran kolsuz yelek- vari bir bluzları, bir de üzerine giyi- lecek yakasız, tek dugmelı yör ceketleri vardır. Bu kolye şarttır ve çıplak lerle Chanel, bilezikleri de hiç unut- mamakta, böylece en sade modelleri- ne bir kadınlık ilâve etmesini bilmek- tedir. Güzellik Yıldızlar ve saçları erberler ne kadar gayret gösterir- lerse göstersinler kadınların saç modasına en son istikameti gene yıl- dızlar verirler. Beğendikleri kârlara benzemek isteyen kadınlar onların saçlarım taklit etmekte hiç- bir mahzur görmezler ve bu arzula- rında az çok ta muvaffak olurlar. Geçen seneye - kadar bütün kadınlar berber dükkânlarından birer Loblob- rigida olarak çıkıyorlardı. Meşhur sa- b 1956 saç modası Ne uzun, ne kısa 25

Bu sayıdan diğer sayfalar: