Temaşa bahisleri: HAYAT,S Figaro'nun izdivacı Lauis AVI, bu komedi kendisine okunduğu İstanbul'da rosunda bu kış mevsimi de- kordan sarfınazar - bedayise- ver ruhları tatmin edecek su- rette geçt. Charlotte Lyses, Barbe Bleue'nün sekizinci zev- cesin kendne has zarif ve canlı t rzd: temsil etti. Hugu- ette ex Duflos'nun hüsnü anı- nı, tuva gtlerini görmek iç n halk tehalük ve şıtap etti Magador operetleri en m'ğ mum çehreleri o#ydınlatıcak mahiyette idı. Zamanın güz'de san atkârı, Mme. Picrat, Mse- terlinek'n hakikaten en uzak- laşan hayallerine hakiki bir he- yecan bahşetti, Phedreın gü- nahkâr #şkını sanatının bütün d kkat ve ülviyetile yaşattı, hem bu defa geçeı seneye n sbeten daha mütec nis bir heyetin 1ş- tıraki e Mille, Brövile, Aricie rolunu mütenevvi, ince bır heye- cat 'le ifade eti; fskıt H ppo- İyte rolunda makiyajı ve itinalı vaz'iyetlerile #erre - cuite' ten bir heykeli andır.n M. Escande, bazı beyitleri M Luguet'ye nis- beten daha ziyde his ve iht ras ile inşst ettise de onun inferp- retationu haşin bir genç avcu- nun tahayyül ettiğimiz şahsi- yetine daha yaklaşıyordu. Nihsyet Brunot trupu geldi. M. Brunot Cyrano'yu, Flam- Fransız tiyat- 7 zaman, “ Bunu oynamadan evel Bastille kale- sinin yıkılması lâzım gelirdi!, demişti . 108 inci ole iu. besu'yu, F garo'yu kendine hs samimi, neş'eli tarzda, ilk iki rolde bir:z yeknesak, sonuncu da daha mütewevvı ve canlı bir ifade ile temsil ettı Sarah Ber- nhardt'dan berı kadın tarfın- dan temsili an'ane olan Aiglon'- un mustar p hayatını ve bilh :ssa ölümünü M. Alıne'te, rakk bır hıssısiyetle ifsde ettisede ro- lün © kuvvete daima yaklışamad e yazık ki şehrim zin san'- at ihtiyacı ile müten sip bir sıhneye hâlâ mak olumadık. Klas k piyesler dekora müftekir değilse de diğer inde s.hne in ve dekorun sefileti pek elim surette hissedılmek'edir. uu sene gördüğümüz piyes- lerden burada tetkik etmek s- tediğim, on sekizinci asırda Frınsız temaşasının şaheseri, “ Figıro'nun izdivici dır. Bütün edebi şöhretni iki komediye medyun olan, fakat onlar sayesinde pek mühim bir mevki ihraz eden Beaumarcha- is'nin bu pyesi, en k rışık e itri- kalar - Figaro “ dört, beş ent- rıkayı birden idare edebilmek. ile müfteh rdir. - en gülünç hal- ler, guiproguolar le doludur. Lât feler, nükteler, vecizeler göz kamaştırıcı bir parıltı ile tevali eder. Bunula beraber ince bir temsilinde Bastille hâkile yeksan hassisiyet mündemiçtir. Zevci olan çapkın asılzadeyi saf vefa- kâr aşkıle uya dıran güzel com- tesse pek zarifane intikam alı- yor; fakıt comte un kendisi den deriğ etiğii aşkı başkı taraftan beklemek ihtiy cını da rencide kalbi :de müphem surette hıs- setmektedir. Bu iştiyakı ik u- ya dır n Cherubın, çocukluktan delikanlılık çağına geç'nekte olaı çapkın, yaramaz ve pek lâtif bir sim dır. Bunların etra- fındakı eşhas: “ Sevıla Berbernde, tanı- dığımız müfs t, hem müteb sbıs hem #zamet tas'ar musıki mual- lım: Basle, evlenmek istediği ge icin oğlu olduğunu keşfedin- ce muac.iz bir aşıkıdan müşlik bir ana olan Marcelin, s rhoş bığçevan, aptal hakim hep üs- tadane tasvir edilm ş enmuzeç- lerdir . “Bunların arasında bütün ih- tirizlar, tezvrler, mefsedetlere karşı saadetlermi muhsf za ve izdivaçlsrını temine ouğraşan Figaro ile nişanlısı şuh, Zesi, azımkâr bir çift, meşru aşkı ve tabii kınunu temsil ederler. Vekayıin tertibi, secıyelerini tetkiki, muh verelerın zarafetile bir şaheser olan bu komedinn meziyeti bununla kalm yor, o en k ve 5 uğul şine bütü Hak may i tini