AKİS ciddiyetinden emin olamıyorlar, em de çiçeği burnunda Gene kanın bir pot kırmasından endişe ediyorlardı. Balanın tereddüdü u- zun sürmedi, esrarlı bir eda takına- rak, "— Hiç ümit etmediğiinz bir a- dam, Cumhurbaşkanı; yine ümit et- mediğiniz biri de Başbakan olacak- tır!." dedi. 1969'da Türkiyeye Başbakan ve Cumhurbaşkanı ' olacak kimseleri öğrenerek muazzam bir gazetecilik başarısı kazanmaya heveslenen A- KİS muhabiri, heyecanını gizleme- ğe m sordu: İsimlerini öğrenebilir o mi- im?" Genel Başkan, — Onu söyliyemeyiz" diye kar şılık verdi. Birlik Partisinin lideri, politika- ya bir sıçrama ile giren, ikinci SIÇ- rama ile de Başbakan olan Süley- man Demireli andırmakta, hattâ bu benzerlikle övünmektedir. Adananın "Çakalkuyusu" -yeni adı Hakalkuyusu- köyünde doğmuş, Anadoluda tamamladığı orta tah- silden sonra Teknik (Üniversiteye girmiş olan BP lideri, tahsilini, ken- di ifadesi ile, şöyle bitirmiştir: — Yüksek inşaat mühendisi ve su ihtisası ile mezun oldum — Demirel de öyle galiba?" — Evet... Yalnız o benden bir ol öisik okudu.." Balan, sonra bir süre devlet hiz- metinde çalışmış ve Demirel gibi müteahhitliğe atlamıştır. MMüteah- hitken hiç bir işte zarar etmediğini! söylemektedir. e Politikaya müteah- hitlikten, BP'ye MP'den geçmiş, he- men de Genel Başkan olmuştur. He- mencecik Genel Başkan olması hak- kında ise şöyle demektedir iz hızlıyız, biz mühendisiz, biz hesap. adamıyız.. Partinin görüş ve deyişleri alana göre, Anayasa me izin vermemektedir; kendisi ve partisi, "sosyal" kelimesinden SOS- yalizm çıkarma hevesinin karşısın- dadır, "bu memlekette, çalışan ka- ". Balan, bu noktada ilginç bir fikir ileri sürdü ve memleketteki sosyal dengesizlikler hakkında par- tisi, adına şöyle dedi — Biz, her fakirin e zen- gin olabileceğine inanıyoru BP, toprak reformuna da taraf tardır. Ama kimseyi gücendirme- mek şartiyle... Lider, bu konuda, — Kimsenin bir karış toprağını 15 Nisan 1967 alıp bir başkasına vermek taraflısı d giliz..' ' dedikten sonra, — Peki, kimsenin toprağını ka- mulaştırmıyacağınıza ve kimseye toprak vermiyeceğinize göre, bu na- sıl toprak reformudur?" sorusuna, — Tarım reformu şeklinde dü- şünüyoruz. Verimi artırıcı tedbirler ende düşünüyoruz.." cevabını erdi. Bu, fakir köylüden yana görü- nen, ama toprak reformuna yanaş- mayıp "tarım reformu" diye muğ- lâk bir lâfı geveleyip duran iktidar partisinin toprak görüşüne çok benziyordu. Gazetecinin, "— O halde, sizin toprak refor- mu konusundaki görüşünüz AP'nin- kine çok yakın?" sorusunu Balan, YURTTA OLUP BİTENLER partidir" derken, bir yandan da e- lindeki tesbihi şakırdatıyor ve gülü- yordu. Partinin amblemi ve tutu- mu Yazn doğan polemikler, P'nin bi ezhe ep partisi olduğu yolundaki "fikirler ise, Balana göre, yine BP'ye yarıyordu. Parti tüzüğünün kapağını da Mleyeli amblemi göstererek, Bunu değiştiremem! "Kat'i- yen, Bi kılına dokunamam!. Alevi- ler belki de bunun için geliyorlar partimize. Biz gelmelerine mâni ola- mayız. Hem, biz polemikten mem- nunuz' " diyen lider, yine gülerek ek- ledi: — Kişi âlemi nasıl bilir? Kendi gibi!." Âlemin kişiyi nasıl bildiği yakın- B.P. Genel Merkezi "Ne ararsan bulunur, derde devadan gayri” — Olabilir, uzak değiliz AP- den" şeklinde cevaplandırdı. Liderin "devletçilik", "özel sek- tör" ve "karma ekonomi" hakkında- ki açıklaması i ise şöyledir: — Biz, BP olarak, hepsine ta- raftarız!." Bu arada söz dönüp dolaşıp, BP ile aleviler arasındaki ilişkiye ve parti ambleminin anlamına geldi. Lidere göre, aslanın çevresindeki 12 yıldız İmamı temsil ettiği gibi, hristiyanlıktaki "havariyün"u -12 ha- 12 çift Ne var- variyi- veya Anıtkabirdeki aslanı da temsil edebilirdi. di bunda, alınacak?. Balan, "— Bizim partimiz, işaret parti- si, hurafe partisi odeğildir, siyasi da görülecektir. Ama alevilerin BP'- yi kendileri gibi bilmeleri için sade- ce amblemle yetinilmemektedir. Partinin teşkilât ve yönetici kadro- ları tamamen alevilerle doldurul- maktadır. Genel Yönetim Kurulun- da, 4 kişinin dışında, üyeler ve Ge- nel Başkan alevidir. Tüzük ve prog- ramın tesadüf sayılamıyacak kadar çok maddesi, mezhep meseleleri ile ilgilidir. Tüzük ve programda sık sık tekrarlanan ve -yüzyıllardır ezil- dikleri yetmezmiş gibi ,eski Diyanet İşleri Genel Başkanı İbrahim El- malının tutumu ve Ortaca olayları (Bak: AKİS, Sayı: 627, "Lâiklik") ile büsbütün mağdur duruma sokulan- alevileri avlamak için kullanılan formül, alevilere ve aleviliğe karşı