lemi bette rında elâk- Fıml- tAbİ kur- tikle ı de- tarih sİyasi luğını, Üraul k ci- fikir nekte rmı? aktan (& kl- başka muz n yi gında eknik hace- cil ve unda- Bamuz iyetile milletçe reddediyoruz. Bizde rejim ithalâtçıları eski Meclisi Meb'usan nazariyecileri idi, Halbuki yeni inkilâp münevceri, ne sosyaâlizmin, no li- krasinin ye parlımar Hattâ bütün bu mürekkenp nux beral dem rizmin, ne faşizmin simsatidir rden sarfıazar, sadece milletçilik cümhuriyctgııık. deyletçilik, desini bulan içtimal evsalin Hmude bütün rejimlerden ayırır. Onu diğer rejimlere zwi ve düşman değil, fakalt her hulde onlardan gzaryri bir keyfiyet olarak arzeder. Halbuki ge- k formülün i rejimimizi kül ha ı rek Meşruliyet idcolojisi, gerek uyanışı, Amerika ist ve safre kipçisi olan milli harekeller için, onlurı on dokuzuncu asır tema klâl hareketi, gerek Japon gibi Fransız ihtilâlinin ahul Polonyn, İ den ayırt edici böyle evsaf tesbiti kahil olamız Hnddi zatinde müstemlekeci olan ve esasen müstemlekeler östünde » (urup onlardan çekllen gıdalarla yaşamak istiyen sasyalisb ve faşist re ahlil ve mük jimler için İse esnsen lüyoruz. eselere girişmeyi bile faydasız bhu- Hülâsa paylaşılması mevzuu buhsolüun miras esasen kassamlar eline düş- müştür, ve ondan v şırh büyüklüğü ve üstünlüğü bahstinde sonsuz araştırmalar muz milli kurtuluş ve iİstiklâ! mücadeleleridir. bekliyenler biszlm rımız değlli, manasınıin ı yazife duyduğu- Bunun için Hüseyin Cahit Beyin bize; — Birax yavasş dostlarım! Hlele Ayrupa bir ölsün! (1) demesine lüzüm yok! Çünku filyaki Avrupa ölmemiştir. Fakat dahili, ha- rici öyle binbir leys manzarası içindedir ki biz bu manzaranın adına pek âlâ bir acan çekişme» diyehiliriz. Yoksa zaten «Avrupa ölecektir.» demek, beş yüz milyon insan lerki hayat edecek demck değildir. Avrupa ölecek- tir demek kısaca, Avrupa olhanşiümul siyasel, iklisat ve fikir luhnk! münü kaybedecek, bu tahakkümün dayandığı temellerden muhrum ka- lacak, müstemlekelerinden ve birikmis sermayesinden olucak, binnetlce asırlık saltanatımın zalim tahtından inecektir demektir. Ru sözün İse yi- ne hüdüsgt ile adım adım teevüt etmiyen, hangi tarafı vardır; hulüsa bi- zim anladığımız manada, Avrupa henüz ölmemişs$e bile ölmeğze başlamız, varece İn söonunu vermiş yo artık fülcme verebilec danberi çi k, millet asırlar- linmiş hürriyet haklarından başkıt bir şey kalmamı ştır, Zaten sizin anladığınız manada onun ülı meselâ Lozan- da biz onun tırnaklarından bir parçasını daha sükecek yerde, o bize bün- yesimnden bir takım unmaz hastalıklar aşıliyabilirdi. Hüseyin Cahit Beyin cevaplarında da yer tultah ve bizde eskidenberi pek yerleşmiş olan bir kanaata da kısaca ilişmek isterim. Umuml lelâk kive göe Avrupa medeniyeti bir kül olmakla beraber bunun işinde hir F ransız, bir Alman, bir İngiliz milleti hususiyetlerini tamamile mubufauzu esini bekleseydi (1) PFikir Hareketleri. Sayı 35. Sahifa 138