6 Ekim 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

6 Ekim 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

5 ::t.ı.l& F Alberto Sordi ve Mâsina “Fortunella”da Fellini'siz Fellini filmi leştirmesini bilen Francesco Rossi'nin İtalyan - İspanyol ortakyapımı olarak İspanyada çevirdiği “Amore a prima vista -İlk görüşte aşk”ta, “Il sedut- tore -Çapkın”daki canlı, neşeli hava- yı veya “Amici per la pelle -Hayat boyunca arkadaş"”taki psikolojik tah- lili ve duyarlığı bulmak mümkün de- ildi. Eastmancolor ve CinemasCope ile çevrilen “İlk görüşte aşk” ancak Anton: Pietrangeli'nin — çevirdiği “Souvenir d'ltalie” ile mukayese edi- ltebilirdi. Onun gibi teknik bakımdan kusursuz. f dayı İspanya için tekrarlıyan bir e- serdi. Mario Soldati' nın bu yılki Cann iği çen, bütün çekiciliğini zamaniyle uy- gu mler, dekorlar ve bâzı dav- ranışların bugünün seyircisine tuhaf gelmesinden kazanan bir film olarak çıkıyordu. F'ederico Fenı'nı’n.in. senaryosunu yazmak ve etta Masina'yı ver- mek suretiyle destcklemesıne rağmen Eduardo de ppo'nun “Fortunel- la”sı tam bir başarı olm uzaktı, zaten bunu beklemek dedboşunaydı. Zira “La strada” veya “Cabiria” gibi tamamivle “Fellini dünyası'"na men- sup bir tip olan “Fortunella” yine ancak Fellini'nin elinde seyredilmeğe değer bir kılığa girebilirdi. fakat bir ka rejisörün elinde tamamiyle ya- bancı kalıyordu. Yine aynı festivalde, başrollerin- de Masina ile Anna Magnani'nin bu- lunduğu ve konusu bakımından Re- nato Castellani'nin belki de ilk usta- lık devrine dönebileceği tÜmidini u- yandıran “Nella cütta 1'inferno -Se- SAA A $L e k3 .'.'7.'.’.'1.' hirdeki cehennem” de bu fimidi boşa çıka.ran bir eserdi. “Şehirdeki cehen- m”, Roma'nın meşhur kadınlar ha- i8s zmesın bulunduğu “Via delle Mantellate”nin adını taşıyan bir ro- mandan adapte edilmişti ve kadınlar hasiphanesinin dört duvarı arasında gecıyordu Fakat bu dört duvar, se- m “yalancı gercekcmğe bu hususta. en şuurlu bir aydın olması gereken Carlo Lizzani'nin “Esterina"”sında da rastlamak garip, fakat o kadar da Ümit kırıcı idi. Bu yılki Venedik Fes- tivalinde #österilen “Esterina”, büyük şehirlerde yaşamak arzusuna daya- namadığı için kasabasından — kaçıp şehre gelen bir genç Kkızın hikâ.yesml anlatıyordu. Rastladığı iki kamyon çeşitli maceralar geçiren, iki defa intihara teşebbüs edip sonun- da aradığı saadete kavuşan genç kı- denebileoek den beklen— miyecek — klişelerle ortayı konmak- taydı. Felhini'nin uzun zamandır cevtr- mekte olduğu ve büyük bir merakla beklencn son filmi “Dolce vita -Tat- b hayat” ise mevsime — yetisemedi. Fellini” n.m hayatının en uzun ve en Önemli yıllarını içinde geçirdiği ga- Zeteciler çevresini ele alan “Tatlı ha- yat”, rejisörün diğer bütün eserlerin- den daha çok şahsi müşahadelerine * dayanmaktadır. Yine aynı çevreyi ele ığı “Lo scelcco bianco -Beyaz şeyh”teki komedi vasının aksine gerçekçi bir görüşle yanaştığı ve ken- di deviq'yle “münasebetlerinde hicçbir ehlâk portajla Yı” anlatan “ e vıt.a". Fellml'nin belki de en önemli eseri olmaya nam- zettir. — eai 4 Kişi Okursa Her hafta 150 bin den fazla insan AKİS'i böyle merakla Okuyor Bir Mecmuayı SUNLAR BİZİN İLÂNLARINI8. DAN — PAYDALANABİLECEK ' MÜSTAKBEL — MÜSTERİLERİ- VİŞDİR. REKLAMINIZI AKiS'te YAPTIRINIZ î

Bu sayıdan diğer sayfalar: