| gazelleri enk taşır. sırf sanat en çekin- beri ebiyatımızı rden liyet taşır. liklerinde e Sub haya il ikl eri n de gun her erkek : bir kadın angi birini İını gözüz n şeklile dişine ba manaları” ür olarak ne olarak da Nedim : İ3 ünde öbali, saf ağım? kuzucağım! Tum, ruzucağım!.. böyle soğuk yerde niçin 'yalar, uyursun? hih döver dur hele dayen seni gi İri, İ Haddizat tında > bir va Ea yalvarışın altından ne nalar, ne ilini, i önü nün ide anil çalışıyor : bideden geçmiş nezaket ey o Sağ ; üş şişeden rühsan âl olmu. İyü gül taktir olunmuş, ii işle e ücü, i olmuş hüy.. biri deslimal olmuş sana! YI nü efsuniyle dalmuşlur dernun ey kalem! Zİ ü Harımun demek mümkün ki mis bulül fersa sana, “mi ş edermiş ni İman ey dil ne müşküller lal di sana! ne camın mestisen, aya kimin hayranisen? e aldırdın gönül,noldun ne hal a sana? lerin mecruh olur dendanı sin buseden, iin öplürmek bu halinle muhâl Di sand! ik bu şehir içinde e dilber Nediml peri surel görünmüş bir hayal olmuş sana. Nedimin saplı o » kadar güzeldir en ufak ve i bir jesti, har ikulâ çizgilerle tesbit rr imiş kasti hançer çekmek ol sermesi ten- nezir, men ağuş açıp zerrin kemer göslermek: istermişl.. bessümle nigölundan hayal ettim senin zalir imi, be lili şükrü barin güher göslermek istermiş. 5 i küğüceksin yalnız yerde yalma üşürsün, foldu hava çıkma koynumdan kuzucağım!..» & RAGIP SEVK © Nedim padişahın alayla Sadabada gidişini methetmek, böyle bir alay için herkesin can attığını göstermek için eline kalemi alıyor, kendisine aşk acısı çektiren vefasız nn haylazlığını terennüm ediyo; Yine oldum esiri ah bir şuh sitemkârın! i dilber sevmemiş, bil Ö ebrunun, o zalim gamzenin, ol çeşmi mek kı ârınl,.. O lifli nazı gördüm ruyine hurşit eser elmiş, Haberdar olmamıştır.. sonra bildim neylemiş nelmiş, Meğer zalim kaçıp lenhaca Sadabadadek gilmiş; Temaşa eylemiş alayını şevketli hünkdrın, Gezermiş kasrin etrafında bir bir taze mehrular; Mükehhel gözlü, şirin sözlü, leyli yüzlü ahular.. Hemen alkış sedasın andırırmış çağlayan sular; Ederlermiş duasın padişahı madelet bârin. Güzelsin, bibedelsin, eb alüfelesin cana | Söz olmaz hüsnüne, ez nazirin âleme Eh Senin her cevrine bin canla sabreylerim amma, Beni pek öldürür bivefa illerle hazarın |... * Onun“hamamiye,si Gi şairi tezlil edecek de- recede açık ve'çirkin değildir. Nedim, kadın denilen dişi mahlüka karşı bü- tün zafile en olduğu içim. mez belâsin aşkı zarnl,, Ne kâfirliklerin gördüm ben ol züyu siyekârin. Nedim, kadın denilen dişi EN ii bütün zafile düşkün olduğu fasvirlerinde büyük k kudret in mi > “iz peri kızına benzer: Muhayyelesin api “dişi, ir civan aşı sarık sarmış e ndim. başına; irme çekmiş tırşahile er sürünmüş kaşına, Simdi girmiş dahi tahminimden on beş yaşına. #$ i nazım kim büyültü böyle biperda seni? eni yekiştirdi e seröiden balü seni « Buydan hoş, renklen pakizedir nazik tenin, Beslemiş bi güya gülü rana seni | ve Şinesi, destindeki peymaneden berrak ve saf, Ruhları deslindeki sehbayı terden kırmızı pr Hal kâfir, zülf kâfir, çeşi n kâfir.. elaman! Serbeser iklim hüsnün Küfiristan oldu hep, m, böyle bütün güzelliğini can- dır dilber kadınlar arasında le er şiirinde boş geçirm ileti dorulmer bazını, haşe anl zevklerini b mi rer birer, e larına kadar anlatmiştır. imin ikinci ea e şi Sileleri içinde en güzeli ri İstanbul ki... diye ni lr aki paşaya iri kasidedir. Nedim burada İstanbulu bütün güzelliklerile canlan» dırırken, çap in hislerine yine ge vuramıyor i erer Ee halkının etvarı, pesendidei makbul.. 57 ler ki biraz dilberi bi mihrü vefadır... “ i vik ii b kat eski devrin a şiir tarzları e Nedimin en ço vaffak oldun ğu şarkı İnrile, gazelleri onu EE değil, is tik balde şiire hük ik şa Üüyüğü a li geçmiş bulunuyor,