Aile meclisle rinizde EZ DE HOKKABAZ OLMAK İSTER MİSİNİZ» “A Okuyucularımıza bu sayımızda takdim edeceğimiz oyunlar, hiçbir âlet ve külfete lüzum göstermeyen hokkabazlıklardır. Bu oyunlar, salonlarda misafirlere e güzel bir vakit e sine yardım edecektir. 1: Telepatik bir hesap oyunu Saalınızı çıkartınız, ve misalirlerinizden birisine, bir kâğıt üzerine birden o kadar olan rakamlardan birisini yazmasını söyleyiniz. Arkadaşınız bu rakamı kâğıda yazdıktan sonra, yazılan rakamın bir sonrasından başlayarak, ses çıkarmaksızın, içinden, yirmiye kadar saymasını isteyiniz, Misafiriniz her rakamı saydıkça siz de saalinize kalemle bir defa vurunuz. Siz böyle vurmağa devam ederken, arkadaşı- nızdan, içinden yirmiyi söylediği zaman size (dur İ) demesini rica ediniz. Bu (dur|) emrini alır almaz, misafirinizin önce kâğıda azdığı rakamı heman galondakilerin hayretini için işten bile olmayaca söyliyerek bütün celbetmek sizin tır Oyunun anahtarı: Şimdi misafirinizin Telepatik bir hesap oyunu seçtiği rakamla sizin saat üzerinde takip ettiğiniz yolu gözden ei rakamı kle e Arsınız Arkadaşınızın kâ âğıd a (10) rakamını yazdığını farzedelim. Siz saate bir darbe Bir nişan yüzüğünün esrarengiz seyahati. Sihirli zarların esra- rengiz hareketleri vurdukça arkadaşınız 1l den başlayarak 20 ye kadar, içinden, sayacaktır. Siz saate birinci darbeyi 5 rakamının üzerine vuru- nuz. Arkadaşınız zihnen 12 derken siz 6 üzerine vuracaksınız. Böylelikle on ikiye doğru çıkınız; sonra tekrar ogeldiğiniz yoldan, geri dönünüz. Böylece siz on ikiye vurduğunuz zaman arkadaşınız, zihnen, 18 diyecektir. Bundan sonra geri döneceksi- niz, siz onbire işgal Gani 19u düşünecek ve rakamının üzerine geldiğiniz naman meyi ii (20) yi söyliyecek ve size (dur!) diyecektir. İşte kaleminizin işaret ettiği bu (10) rakamı misafirinizin kâğıda yazdığı rakamdır. ki oyunun kaidesi şudur: Arkadaşı» ini rakamın bir fazlasından başla- 0 zihnen (20) ye kadar sayacak, sizde saate (5) den başlayarak 17 ye kadar çıkacak, sonra geri döneceksiniz. Arka- daşınızın size (dur!) dediği zaman saatin gösterdiği rakam, kâğıda yazılan rakamdır. 2: Sihirli zar Bu oyun da, salonlarda büyük bir alâka uyandıran eğlencelerden biridir. Bunun için üç zar lâzımdır. Bunda: misalirinize zarları birkaç defa attırarak, ön ve arka larındaki rakamları cem ettireceksiniz. İl sl e ameliyatla bu neticeyi rek herkesi hayretler Şimdi oyunun bir misalini braberce yapa lim: Önce arkadaşınıza arkanızı dönünüz. Sonra üç zarı atmasını ve üzerlerindeki rakamları cemetmesini isteyiniz ( birinci şekil). Burada n üzerlerindeki ra- kamların mecmuu (3 -- — 9) ya- ar, Sonra misafirinize, bu üç zardan İs- tediği iki tanesini eline alarak üzerle- rinde görülen rakamların tam arkalarına tesadüf eden rakamları,) bu mecmua ilâve etmesini rica ediniz. Şimdi arkadaşını zın b ve c zarlarını aldığını farzedelim. Kı